محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی کشور گفت: این وضعیت ناشی از عملکرد نامناسب مسئولان است لذا بنده و آقای تاجگردون، روسای کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه، در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار تغییر فوری تیم اقتصادی دولت شدیم.

محمدرضا پورابراهیمی ادامه داد: دو سه عامل در چالش های اخیر تاثیرگذار بوده است که باید برای آن چاره ای اندیشید. یکی از این سرفصل ها وضعیت فضای مدیریتی کلان اقتصاد کشور است که قوه مجریه پیشانی این تصمیمات قرار گرفته است. مجموعه تیم اقتصادی کشور باید در این زمینه اقداماتی انجام دهد.

وی تاکید کرد: تیم اقتصادی دولت متناسب با شرایط کنونی کشور امکان همراهی نظام را به جهت فائق آمدن در مشکلات ندارد.

وی گفت: تیم اقتصادی دولت مدیریت لازم را برای حل مشکلات اقتصادی ندارد. به دلیل عدم همخوانی تیم اقتصادی دولت با شرایط کنونی اقتصاد، مشکلاتی ایجاد شده است.

نماینده مردم کرمان گفت: فضای سیاسی و روانی که دشمن ایجاد کرده نیز موجب مشکلات اقتصادی شده است اما اگر اقدامات ما قاطع و جامع باشد، مشکلات حل خواهد شد. این اقدامات با تدبیر مدیریت جامع و دقیق امکان‌پذیر است. متاسفانه در حوزه اقتصادی دشمن از خلاء سوء مدیریت استفاده کرده و فضا را علیه جمهوری اسلامی ایران تشدید کرده است.

پورابراهیمی یکی از عوامل التهابات کنونی فضای اقتصاد را ایجاد فضای سوداگری در کشور خواند و گفت: ما دلایل اقتصادی را به عنوان مهمترین و اصلی ترین دلایل ایجاد شرایط کنونی کشور در زمینه بروز مشکلات اقتصادی نمی دانیم. دولت هم این عقیده را قبول دارد. بخش عمده ای از مشکلات ناشی از رویکرد مدیریتی، فضای سیاسی، سوداگری و دلالی است.

وی ادامه داد: در همین راستا بنده به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی و آقای تاجگردون به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نامه ای به رئیس جمهور نوشتیم و تاکید کردیم که ضرورت تغییر تیم اقتصادی دولت در شرایط کنونی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. رئیس جمهور نیز در سخنرانی خود به این موضوع اشاره کردند. به نظر ما عملکرد نامناسب مدیران ارشد اقتصادی طی سالهای اخیر موجب بی اعتمادی روزافزون مردم به تصمیمات اجرایی کشور شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی اظهارداشت: در این نامه تاکید کرده ایم که ما هم مثل شما از تیم اقتصادی دولت انتقاد داریم و خواستار اصلاح این تیم هستیم و اعلام کردیم انتظار داریم در راستای تغییر تیم اقتصادی دولت اقدام شود گرچه مجلس با استفاده از ابزارها و اختیارات خود می تواند نسبت به این مهم اقدام کند، اما خواهش می کنیم دولت در این امر پیشگام شده و تغییراتی در تیم اقتصادی خود ایجاد کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.