منصور غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب در ارتباط با تعداد دانشجویان دستگیر شده در اعتراضات دی ماه سال گذشته اظهار کرد: تعداد دانشجویان دستگیر شده بیش از ۵۰ نفر بود. البته اکنون در خصوص تعداد دقیق آنها حضور ذهن دقیق ندارم . تعداد دقیق این دانشجویان دستگیر شده را قوه قضاییه می‌داند و در این رابطه گفت‌وگوهای خوبی با قوه قضائیه داشته‌ایم .

 

وزیر علوم خطاب به دانشجویان بازداشت شده در اعتراضات دی ماه، گفت: توصیه ما به دانشجویانی که به هر شکل و دلیلی حکم برایشان صادر شده این است که حتما در موعد قانونی درخواست تجدیدنظر بدهند چون هر حکمی که مبنای قانونی داشته باشد اصلاح و تغییر آن هم از مجرای قانونی باید اتفاق بیفتد، لذا غفلت از این مساله ممکن است باعث تثبیت حکم شود.

 

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها و مراکز وابسته به وزارت علوم هم کمک می‌کنند تا این دانشجویان بتوانند راهنمایی‌های لازم را برای انتخاب مسیر درست جهت ارائه درخواست تجدیدنظر داشته باشند.

غلامی با اشاره به پیگیری‌هایش از قوه قضائیه در مورد پرونده دانشجویان بازداشت شده، گفت: به صورت حضوری با مسئولین قوه قضاییه دیدارهایی داشتم و از آنها خواستم به قضات محترم توصیه کنند تا با رافت اسلامی به این پرونده‌ها نگاه کنند. همچنین خواهش کردم تا وضعیت اجتماعی، سن دانشجویان و شرایط خاصی که در آن اعتراضات صورت گرفته بود را در نظر بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.