مشروح گفت‌وگوهای علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، محمود واعظیرییس دفتر رییس جمهور، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری و محمدعلی افشانی شهردار تهرانبا خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

دولت به دنبال عضویت در FATF نبوده و نیست

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور اعلام کرد :صراحتا نظر دولت این است که به هیچ وجه ما اعلامی برای عضویت در FATFنداریم و دنبال آن هم نیستیم. وی توضیح داد: یک اشتباهی که رخ می دهد این است که در دولت دهم لوایحی به مجلس داده اند این لوایح پیش رفته و الان نوبت تصویب لوایح است و این لوایح با FATFمتفاوت است پس صراحتا نظر دولت این است که به هیچ وجه ما اعلامی برای عضویت در FATFنداریم و دنبال آن هم نیستیم. واعظی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص ترمیم کابینه و رفتن برخی چهره ها از جمله وزیر راه شهر سازی گفت: این اسامی که گفته شد تائید نمی کنیم در این زمینه همواره رئیس جمهور تصمیم گرفته اند این بار هم ایشان تصمیم خواهند گرفت.

احکام صادر شده برای دانشجویان به نظرما هم سقف بالایی دارد

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری با بیان اینکه احکام صادر شده برای دانشجویان به نظر ما هم سقف بالایی دارد، اعلام کرد که از مسولین‌قوه قضاییه خواهش کردم حداکثر ارفاق را در احکام دانشجویان داشته باشند. وی توضیح داد: احکام صادر شده برای دانشجویان به نظرما هم سقف بالایی دارد. من با مسولین‌قوه قضاییه حضوری صحبت کردم وخواهش کردم حداکثر ارفاق را داشته باشند حتی درخواست صفر شدن این احکام را کردیم و از دانشجویان هم خواستیم به موقع درخواست تجدید نظرکنند اما به هر حال اصلاح این موضوع باید از مجاری قانونی‌باشد. وی همچنین با اشاره به اینکه  در پی وقایع دی ماه سال گذشته بیش از ۵۰ نفر از دانشجویان دستگیر شدند، گفت:البته تعداد دقیق دانشجویان دستگیر شده را قوه قضائیه می‌داند.

توقف ساخت "خانه‌های دودکشی" در تهران/ اختصاص سوله‌های شهرداری به شرکت‌های دانش بنیان

محمدعلی افشانی شهردار تهران درباره فعالیت اتباع خارجی غیرمجاز در شهرداری گفت: اتباع بیگانه با داشتن مجوز اقامت و کار در شهرداری قعالیت می کنند. وی در مورد بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهر نیز گفت:دیگر اجازه نخواهم داد که ساختمان‌هایی مثل دودکش به نام مجموعه مسکونی ساخته شود، ساختمان‌هایی که مانع دید و منظر مردم و آفتاب‌گیری ساختمان‌ها می‌شدند. ان‌شاءالله دیگر چنین ساختمان‌هایی ساخته نخواهد شد جز در جایی که بلندمرتبه‌سازی قبلا در طرح جامع و تفصیلی پیش‌بینی شده باشد. افشانی افزود: در ادامه طرح بافت‌های ناکارآمد شهری سوله‌هایی که مربوط به شهرداری است را هم در اختیار اشخاصی قرار می‌دهیم که شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند و از فناوری نوین استفاده می‌کنند که ان‌شاءالله زندگی و حیات را به این بافت‌های فرسوده باز گردانیم.

تعطیلات زمستانی برای رونق اقتصادی خوب است

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی از هماهنگی های میان این سازمان و آموزش و پرورش برای تعطیلات زمستانه دانش آموزان خبر داد و گفت: وزارت آموزش و پرورش با این موضوع موافق است و امید داریم بتوانیم امسال اجرایی‌اش کنیم. برای برخی مناطق مثل مناطق جنوبی که در فصل دوم سال ایام خوب آب و هوای‌شان بهتر خواهد بود، اتفاق خوبی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.