انتشار این گزارش حاکی از نگرانی رژیم صهیونیستی از آمادگی ارتش خود برای جنگ، خدمت سربازی و توانایی نظامیان به منظور مقابله با چالش های پیش روی است.

بریک قبل از انتشار این گزارش گفته بود که موارد منفی ارتش صهیونیستی در حال افزایش است و وی نسبت به وضعیت کنونی و آینده آن بیشتر از گذشته نگران است .

وی با اشاره به روش نگهداری و تعمیر تجهیزات جنگی ارتش، آن را غیر قابل اطمینان دانست، به طوری که این موضوع به شکل ویژه در سیستم پیشگیری مطرح شده و مشخص شد یک روش عادی در پردازش سلاح ها، تانک ها و زره پوش ها پس از آموزش در ارتش صهیونیستی وجود ندارد.

وی افزود: در بازدید از یک مرکز اصلی آموزش نظامی متوجه شدم که یک شرکت غیر نظامی برای نظافت سلاح ها به کار گرفته شده و سربازانی که در شرایط عادی نمی توانند سلاح خود را پردازش کنند، در شرایط ویژه نیز نخواهد توانست آن را انجام دهند و این امر موجب بی کفایتی وعدم توانایی آنها در انجام ماموریت است.

علاوه بر این وی به نگرانی ها از کیفیت آموزش سربازان ذخیره اشاره کرد و گفت: اکنون آموزش آنها بیشتر از گذشته شده، اما کیفیت آموزش نیروهای ذخیره رو به کاهش است و این نیروها که بیشترین توان جنگی ارتش را در زمان جنگ تشکیل می دهند، بر اساس معیارهای صحیح آموزش نمی بینند، به همین دلیل در مهارت نظامیان و تجهیزات آنها، نقص وجود دارد که موجب عدم آمادگی ارتش شده است.

القدس العربی آورده است: گزارش کمیسر شکایات نظامیان رژیم صهیونیستی یک فصل کامل به کاهش انگیزه نظامیان به پایبندی به خدمت طولانی مدت اختصاص داد و نسبت به کاهش شدید آمادگی نظامیان کم سن به خدمت دائمی در ارتش به ویژه بخش فناوری جنگ های آینده هشدار داد .

وی گفت: مشکل دیگری که ما با آن مواجه هستیم این است که پزشکان نمی خواهند در ارتش اسرائیل بمانند، همچنین افسران ، نیروهای لوجستیک و آموزشی نمی خواهند خدمت شان به مدت طولانی تمدید شود. 

بریک اضافه کرد: در بخش اطلاعات امنیتی (جاسوسی) نیز ما به شدت با درخواست خروج افسران از ارتش مواجه هستیم و افراد خوب در ارتش اسرائیل نمی مانند. 

وی افزود: مقامات ارتش اسرائیل این مساله را می دانند و مجبور به دادن امتیاز هستند، اما پدیده خروج افسران از ارتش، کیفیت حرفه ای آن را به شدت کاهش داده و با توجه به اطلاعات جمع آوری شده در سال ۲۰۱۷ از نظامیان، ارتش با بحران جدی مواجه است. 

بریک اضافه کرد که بر اساس نتایج یک نظرسنجی، ۵۰ درصد نظامیان رژیم صهیونیستی به نزدیکان خود نصیحت می کنند که طولانی مدت در ارتش نمانند و این پدیده در بخش تجهیزات فناوری، جنگی و نیروی انسانی وجود دارد. 

وی ادامه داد که در سال ۲۰۱۷ حدود ۷۰۰۲ و در سال ۲۰۱۶ حدود ۶۷۵۸ شکایت کتبی از سربازان صهیونیست دریافت کرده که حاکی از بدرفتاری درجه داران با زیر دستان است و استفاده نظامیان از موبایل و ایمیل به منزله بی انظباطی تلقی می شود.

همچنین در این شکایت ها آمده است که به وضعیت درمانی نظامیان رسیدگی نمی شود و افسران و درجه داران نه تنها اجازه درمان به سربازان نمی دهند، بلکه با مرخصی های استعلاجی نیز مخالفت می کنند.

پیش از این نیز در محاسبات ارتش رژیم صهیونیستی اعلام شده بود که این ارتش آمادگی برای جنگ سوم با لبنان ندارد، حال آنکه فرضیه صهیونیستها این بود که &#۳۹;بشار اسد&#۳۹; رئیس جمهوری سوریه سرنگون خواهد شد، اما بر خلاف پیش بینی های آنان محور مقاومت پیروز شد و همین وضعیت این رژیم را سردرگم و نگران کرده است.

روزنامه صهیونیستی &#۳۹;یدیعوت آحارانوت&#۳۹; نیز به نقل از یک منبع نظامی آگاه نوشته بود که جنگ سوم با لبنان بسیار سخت خواهد بود و بهتر است تصمیمی برای این اقدام گرفته نشود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.