دکتر حسین توکلی در گفت وگوی عصر چهارشنبه با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به پایان زمان دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۷ تا ساعت ۱۲ امروز اظهار داشت: با توجه به اینکه آزمون داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح فردا (پنجشنبه/۷ تیر) برگزار می شود، داوطلبان این دو گروه باید حداکثر تا ساعت ۲۴ امروز با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای مزبور اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین برای آن دسته از داوطلبان گروه های آزمایشی هنر، علوم تجربی و زبان های خارجی که تا پایان وقت مقرر موفق به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون نشده اند، مهلت دریافت کارت تمدید شده است.

به گفته دکتر توکلی، داوطلبان گروه آزمایشی هنر تا ساعت ۱۱ صبح فردا، گروه علوم تجربی تا ساعت ۱۸ فردا و زبان های خارجی تا ساعت ۱۱ صبح روز جمعه (۸ تیر) وقت دارند تا با مراجعه به سایت سازمان سنجش پرینت کارت و برگه راهنمای مذکور را دریافت کنند. 

به گزارش ایرنا، آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها یا کنکور از سال ۱۳۴۸ در ایران آغاز و طی سال های ۴۸ تا ۵۸، در مجموع ۱۱ دوره آن برای مشتاقان ورود به دانشگاه ها برگزار شد. 

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به تبع آن، اجرای انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه ها، برگزاری کنکور در سال های ۵۹ و ۶۰ به تعویق افتاد و دوره های جدید از سال ۶۱ تا امسال به صورت پیاپی برگزار شده است، با احتساب ۱۱ دوره برگزاری کنکور پیش از انقلاب اسلامی و دوره های پس از انقلاب اسلامی، امسال چهل و هشتمین دوره برگزار می شود. 

تازه ترین دوره این آزمون سراسری روزهای ۷ و ۸ تیرماه (پنجشنبه و جمعه پیش رو) با شرکت یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر برگزار می شود؛ از این تعداد، ۵۹۹ هزار و ۳۱۳ نفر زن و ۴۱۲ هزار و ۵۱۲ نفر مرد هستند و به عبارت دیگر ۵۹.۲۳ درصد داوطلبان زن و ۴۰.۷۷ درصد مرد هستند. 

تعداد داوطلبان در گروه های آموزشی مختلف شامل ۱۴۴ هزار و ۵۵۰ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ۶۴۲ هزار و ۴۵۱ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۲۰۵ هزار و ۲۶ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۱۲ هزار و ۲۶۰ نفر در گروه آزمایشی هنر و ۷ هزار و ۵۳۸ نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی، است.

آزمون گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح فردا، گروه هنر عصر فردا، همچنین گروه آزمایشی علوم تجربی جمعه صبح و گروه زبان های خارجی عصر جمعه دانش آموزان مشتاق دانش اندوزی را برای تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برمی گزیند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.