سی ان ان گزارش داد: پوتین سرهنگ سابق کا.گ.ب این بار در نظر دارد با رئیس جمهوری آمریکا دیدار داشته باشد و وی در چنین ملاقات هایی به خوبی خود را آماده کرده و تلاش می کند تا از برتری روانی بر طرف مقابل نهایت استفاده را ببرد.

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: منابع دیپلماتیک به این شبکه خبری گفتند که این دیدار می تواند درهفته های آینده و حتی در حوالی نشست سران ناتو در اوایل ماه جولای صورت گیرد؛ این مساله باعث نگرانی تحلیلگران شده است.

جفری ادموندز(Jefrrey Edmonds)مقام سابق اطلاعاتی آمریکا و کارشناس امور روسیه دراین باره به سی ان ان گفت:روش ترامپ دراین جلسات بیشتر متکی به خود بوده تا اینکه خود را آماده کند، اما پوتین به چنین دیدارهایی بی نهایت آماده می رود، مشاوران پوتین تحلیل عمقی از مسائل روانشناسی ترامپ به عمل می آورند تا وی بتواند با اشراف بر آن مزیت هایی دراین ملاقات به دست آورد، ترامپ دراین ملاقات ممکن است ضعیف ظاهر شود و یا مرتکب رفتاری احمقانه شود.

سی ان ان درادامه گزارش داد:روش دیدار ترامپ برقراری روابط شخصی است تا اینکه بتواند مذاکرات دشواری با رهبرانی همچون کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و یا ولادیمیر پوتین داشته باشد، کارشناسان نگران هستند که پوتین، ترامپ نا آماده را متقاعد به دادن برخی امتیازها کند که در راستای منافع آمریکا نباشد.

ویل پومرانز Will Pomeranz)ازمرکز&#۳۹;وودرو ویلسون&#۳۹;به سی ان ان گفت:نگران دادن برخی امتیازها درسوریه از سوی ترامپ است که به نفع آمریکا نخواهد بود و یا پوتین احتمالا بطور غیر مستقیم امتیازهایی درباره اوکراین به دست آورد.

این شبکه خبری افزود: پوتین همانگونه که درسال ۲۰۰۷و در دیدار با انگلا مرکل ازترس صدر اعظم آلمان ازسگ آگاه بود وسگ سیاه از نژاد لابرادو خود را به اتاق این ملاقات آورد، ممکن است اکنون به دنبال یافتن نقطه ضعف ترامپ تا پیش ازاین دیدار باشد.

برایان تاد خبرنگار سی ان ان گزارش داد: آنچه که در نشست سران گروه۷ در کانادا رخ داد و ترامپ با خشم از متحدان غربی خود برید و به دیدار کیم جونگ اون رفت،اکنون مقامات اروپایی ابراز نگرانی می کنند که ترامپ ممکن است همین کار را در نشست سران ناتو انجام دهد چراکه بسیار مشتاق به دیدار پوتین است تا اینکه با آنها باشد و پوتین به خوبی می داند چگونه بین ترامپ و غرب فاصله بیاندازد.

 خبرگزاری تاس درمورخ چهارم خردادماه به نقل از روزنامه های اتریش اعلام کرد، دیپلمات های آمریکایی و روس چند روز پیش به منظور تدارک مقدمات و ساماندهی شرایط نشست دوجانبه ترامپ و پوتین در تاریخ ۱۶ ژوئیه وارد وین شدند. 

میتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز یکشنبه گذشته گفت که در حال حاضر رسانه ها را در جریان محل و ساعت نشست احتمالی ترامپ نمی گذارد و به محض آماده شدن شرایط نشست، محل و ساعت آن به اطلاع رسانه ها می رسد. 

طبق اعلام اداره روابط عمومی کرملین، پوتین و ترامپ ۲۰ مارس برابر با ۲۹ اسفند ماه تلفنی گفت وگو داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.