نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان که سه تا چهار روز برای ملاقات همسر بیمارش به لندن رفته بود گفت: من در دستکم ۱۰۰ دادگاه مرتبط با پرونده‌ای علیه خود شرکت کردم بنابراین باید به نتیجه‌ای دست پیدا کنم. من برای سه چهار روز به لندن رفتم تا با همسرم که به سرطان مبتلا است دیداری داشته باشم اما متوجه شدم او سکته نیز کرده و به دلیل شرایطش باید اینجا بمانم.

نخست وزیر برکنار شده پاکستان گفت: می‌خواهم به کشور بازگردم و در انتخابات شرکت کنم.

نواز شریف گفته است که انتخابات تقلب شده پاکستان آینده این کشور را به خطر می‌اندازد و انتخابات بعدی در کشور باید آزادانه و در شرایطی عادلانه برگزار شود.

نخست وزیر سابق پاکستان که برای نخستین بار درباره سیاست کشورش صبحت کرده نگرانی خود را درباره جو خصمانه‌ای که برای حامیانش در کشور به وجود آمده ابراز داشت و گفت: اگر انتخابات آزادانه و عادلانه برگزار نشود و در آن تقلب صورت گیرد با مشکلات بیشتر و بی ثباتی فزاینده در آینده روبرو خواهیم بود. بنابراین بهتر خواهد بود تا این انتخابات در جوی عادلانه برگزار شود.

وی همچنین ادامه داد: دستگیری و ایجاد ارعاب برای حامیانش راه به جایی نمی‌برد و کاندیداتوری "راجه قمرالاسلام" از حزب مسلم لیگ شاخه نواز در مقابل "چودری نثار" نشان می‌دهد که وی می‌تواند در انتخابات شانس خوبی داشته باشد.

وی چند روز پیش توسط اداره مسئولیت پذیری ملی دستگیر شد و دستگیری وی نشان می‌دهد که چه اتفاقی می‌افتد. حتی یک فرد عادی نیز می‌تواند بگوید چه اتفاقی خواهد افتاد. هیچ چیز درست نیست. این مسائل تنها باعث نگرانی می‌شود. ما باید پیش از انتخابات از بروز چنین مسائلی جلوگیری کنیم.

نخست وزیر سابق پاکستان در پاسخ به گزارش‌هایی از سوی رسانه‌های غربی درباره اتهام مربوط به تقلب در انتخابات گفت که تمامی جهان شاهد آنچه که در پاکستان اتفاق می‌افتد خواهد بود. ما باید جلوی چنین اتفاقی را بگیریم. چرا که بر آینده کشور تاثیر می‌گذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.