«محمد حسین مقیمی» عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی شاخه جوانان احزاب افزود: برای اداره بهتر کشور نیاز به حزب و نیز

آموزش، نظارت، شفاف سازی و پاسخگویی از وظایف احزاب است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه احزاب زیادی در کشور فعال هستند اما فراگیر نیستند افزود: در وزارت کشور با همه درخواست های شکل گیری احزاب موافقت کردیم و خانه احزاب با حضور جریان های حزبی کشور فعال شد.

استاندار تهران همچنین گفت: حضور پرانرژی و باانگیزه جوانان برای حل مشکلات کشور -چه در اوایل انقلاب و چه در شرایط دیگر- ثابت کرد که آنان بهترین گزینه برای اداره شرایط کشوردر عرصه های مختلف هستند.

مقیمی در پاسخ به مطالبه جوانان در بخش اشتغال گفت: با توجه به کثرت استخدام های دولتی در دولت های نهم و دهم بسیاری از پست های دولتی اشغال شده و امکان قانونی حضور جوانان در آن وجود ندارد.

وی راه اندازی مجمع مشاوران جوان در استانداری تهران را یکی از راههای شناسایی جوانان مستعد در اداره امور دانست و بیان کرد: بسیاری از مشکلات جامعه با پیشنهادات جوانان رفع می شود.

مقیمی گفت: استانداری تهران به مقتضای اختیارات قانونی و شرایط تلاش کرده از جوانان و بانوان در مناصب مدیریتی مختلف استفاده کند اما محدودیت اختیارات قانونی دست مدیران را برای استفاده از این ظرفیت بسته است.

وی در ادامه درباره این محدودیت ها توضیح داد: براساس قانون باید از نیروهای موجود در هر بخش از ادارات در مدیریت ها استفاده کرد نه از خارج از سازمان و به علت محدود بودن حضور بانوان در نهادها مشکلاتی برای تقویت حضورشان در بخش های مدیریتی مشکلاتی ایجاد می شود.

**شرایط اخیر کشور

استاندار تهران در ادامه همچنین با اشاره به شرایط حساس کشور در روزهای اخیر گفت: دشمنان ایران و همراهان منطقه ای آنان با دیدن رشد اقتصادی ۴ و نیم درصدی کشور به تکاپو افتادند و تلاش دارند این جهش اقتصادی را کنترل کنند.

مقیمی افزود: دشمنان در جنگ نظامی طرفی نبستند و امروز با طراحی جنگ اقتصادی و به کارگیری همه عوامل خود می خواهند کشور را از نظر اقتصادی به نابودی بکشانند که همه مدیران وظیفه دارند در نقطه مقابل آنان قرار بگیرند و محکم از مواضع انقلاب دفاع کنند.

نشست هم اندیشی نمایندگان شاخه جوانان احزاب با حضور بیش از ۶۰ حزب فعال در استان تهران برگزار شد.

حزب توسعه، مجمع نیروهای خط امام(ره)، اعتماد ملت، مردمسالاری، سازمان عدالت و آزادی، اعتدال و توسعه، پیشرو اصلاحات، موتلفه، جامعه اسلامی ورزشکاران و مجمع دانش آموختگان دانشگاه ها از جمله احزابی بودند که نماینده شاخه جوانان آنان در این نشست حضور یافته بودند.

جمعی از جوانان در این نشست در مورد مسائل کشور و تحولات اخیر به اظهار نظر پرداختند.

ضرورت توجه به چالش های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، مناسب نبودن فضای کسب و کار و فعالیت های تولیدی و اقتصادی مخصوصا برای جوانان، چالش بیکاری جوانان، ضرورت آزاد بودن و باز بودن فضای فعالیت های مدنی و مردم نهاد، شکایت از نبودن فضای مناسب برای رقابت سالم در عرصه های مختلف برای جوانان از جمله مسائل مطروحه در این نشست بود.

توجه جدی به نیازهای جوانان از جمله مسکن و ازدواج، ضرورت توجه به بهره گیری از جوانان در عرصه های مدیریتی و گلایه از بالابودن سن مدیران، بهره گیری از مشورت جوانان در عرصه های مختلف برای برون رفت از معضلات و توجه به جوانان برای حل مشکلات و آسیب های اجتماعی از دیگر محورهای طرح شده از سوی جوانانی بود که در این نشست به طرح دغدغه های خود پرداختند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.