استارتاپ فرانسوی "اکیم" (Ekim) قصد دارد با استفاده از یک ربات که به سه بازو مجهز است، به روش درست کردن پیتزا سرعت بدهد. اکیم امیدوار است این ربات پیتزاپز که در کمتر از پنج دقیقه قادر به درست کردن یک پیتزا است، به زودی کار خود را در یک رستوران خودکار آغاز کند.

حرکات این ربات، طوری برنامه‌ریزی شده که با حرکات انسان مطابقت داشته باشند و هر سه بازو بتوانند به طور مستقل کار کنند تا ربات به طور همزمان، از عهده پخت چند پیتزا برآید.

 

"فیلیپ گلدمن" (Philippe Goldman)، مدیرعامل اکیم گفت: پخت پیتزا توسط انسان، زمان می‌برد چون پیتزا به تقاضای مشتری و مقابل او درست می‌شود و باید زمان مشخصی را طی کند اما از آنجا که این ربات، سه بازو دارد، قادر است چند کار را انجام دهد و به طور همزمان چند پیتزا درست کند.

ایده ساخت ربات پیتزاپز، هنگامی شکل گرفت که دو نفر از مهندسان اکیم احساس کردند از خوردن غذاهای بی‌کیفیت در ساعت کاری خسته شده‌اند.

این ربات، اکنون در نمایشگاهی بیرون از شهر پاریس قرار دارد و اکیم، در جستجوی مکانی برای ارائه پیتزاهای آن است.

ربات پیتزاپز، مانند یک دستگاه فروش خودکار، به مشتریان امکان سفارش و دریافت پیتزا را در هر زمانی می‌دهد و مشتریان می‌توانند با استفاده از یک صفحه خودکار، پیتزای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است که در برخی مراحل، درست کردن پیتزا فقط با حضور یک انسان ممکن است. انسان می‌تواند از آماده بودن یا نبودن خمیر مطمئن شود و در تشخیص چنین مواردی، سریع‌تر از ربات عمل می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.