آذری جهرمی گفت: مشکل جدی در کشور وجود دارد و آن نقدینگی است که موضوع نقدینگی مانند نارنجک ضامن کشیده است که امروز با توجه به شرایط روانی جامعه در برخی از موارد عمل کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید با کسانی که در موضوعات داخلی سوء استفاده کرده اند برخورد شود و پول هایی که از جیب مردم رفته است برگردد.

محمدجواد آذری جهرمی در مراسم گرامیداشت سی و نهمین سالگرد شهادت دکتر و بهشتی و هفتم تیر در مسجد جامع اردستان اظهار کرد: امروز کشور درگیر مسائل اقتصادی است که قبلا تجربه آن را داشته ایم.

وی افزود: این مردم از زمانی که تصمیم گرفتند روی پای خود بایستند همواره با مشکلاتی مواجه بوده اند که از مشکلات امروزه به مراتب سخت تر بوده است. مشکلاتی چون نهال نوپای جمهوری اسلامی درگیر یک جنگ ناجوانمردانه فی مابین همه دنیا در یک طرف و ایران اسلامی در طرفه دیگر بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه همواره مردم و نظام اینگونه مشکلات را تجربه کرده است، گفت: این انقلاب با پشتوانه مردم از این مشکلات عبور کرده است. در یک طرف دشمنی وجود دارد که امروز حرفش این است که سلاح دفاعی نداشته باش و جبهه های جنگ را به مرزهای خودت بچسبان تا من راحتر بتوانم به تو تهاجم کنم. و از طرف دیگر کشوری است که در این موضوع هیچ گاه کوتاه نیامده است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه دشمنی بدخواهان نظام کم که نشده است بلکه افزون هم شده است، گفت: آن موضوعی که مهم است این است که کشور ما در مقابل آن چکار کرده است؟

وی با بیان اینکه باید در این مسیر سخت به وعده الهی اعتقاد و توجه داشته باشیم، تاکید کرد: رویه های جاری کشور باید اصلاح شود. با گفتار درمانی که بحران مردم حل نمی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشکل جدی در کشور وجود دارد و آن نقدینگی است که موضوع نقدینگی مانند نارنجک ضامن کشیده است که امروز با توجه به شرایط روانی جامعه در برخی از موارد عمل کرده است.

آذری جهرمی افزود: مردم تجربه کاهش ارزش ریال را از دوره قبل تحریم بخاطر دارند. تلاش همه نیز این است که نقدینگی خود را بالا ببرند که با خرید جنس خاصی همچون طلا گران می شود.

وی با بیان اینکه عده ای در کشور بی نظمی مالی به بار آورده اند، افزود: عده ای ارز را با قیمت ۴۲۰۰ گرفته اند که کالای مردم را تامین کنند که قیمت ها افزایش پیدا نکند ولی متاسفانه در فضای روانی خودشان دامن می زنند و دوبرابر به مردم می فروشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: این سوء استفاده ها باعث فساد در کشور می شود. امروز گوشه ای از این فرایند را در موبایل مشاهده کردید که راه آن این است که تعارف های فساد گونه را کنار بگذاریم.

آذری جهرمی با بیان اینکه باید با مردم شفاف صحبت کنیم، افزود: باید به مردم گفت که چه کسانی در این ناآرامی دست داشته اند. بیش از ۱۵ میلیارد دلار ارز در کشور گرفته شده است که ۲۲۰ میلیون در حوزه موبایل بوده است.

وی ادامه داد: آنهایی که ارز گرفته اند برای واردات خودرو در کشور و سواستفاده کرده اند باید با آنها برخورد شود. دولت منابع خود را در اختیار قرار داده است. اینجا اگر سکوت شود خیانت به نظام و انقلاب است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در موضوعات داخلی کسانی که سوء استفاده کرده اند در این شرایط باید برخورد شود. این دولت با کسی تعارفی ندارد. باید پول هایی که از جیب مردم رفته است برگردد.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه مردم تحمل سختی ها را دارند و همواره حمایت کرده اند، خاطرنشان کرد: ان چیزی که از داخل به ما ضربه می زند فساد است. البته شعار نباید بدهیم و بیشتر عمل کنیم به ملاحظاتی که این پسر آن است و این مربوط به این گروه است نباید توجه کرد.

وی افزود: راه آخر این موضوع ایستادگی است. دشمن ما هیچ گاه راضی نمی شود یک کشور اسلامی به مردمش خدمت کند. نمونه آن نا آرامی هایی است که در کشور ای عراق و افغانستان شاهد آن هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.