مهدی چمران در بزرگداشت شهدای هفتم تیر در  مسجد صاحب الزمان(عج) یاسوج گفت: جای بسی تعجب است که اسرائیلی‌ها به مردم ما وعده می‌دهند که ما می‌توانیم مشکل آب شما را حل کنیم درحالیکه خودشان آب‌دزد منطقه هستند.

وی افزود: شما بروید و تاریخ بخوانید و ببینید اسرائیل چگونه آب‌های برخی مناطق و همسایه‌های خود را دزدیده و حالا آماده و به مردم ما می‌گوید ما می‌توانیم مشکل آب شما را حل کنیم. این آب‌دزد اکنون برای ما می‌خواهد دلسوزی کند.

چمران گفت: ما دوران جنگ با کمبودها ایستادیم و پیروز شدیم اما الان با امکانات بیشتر و بهتر و نیروی مقتدرتر برابر اسرائیل خواهیم ایستاد و اسرائیل را نابود خواهیم کرد و پیروز خواهیم شد.

وی با تشریح اتفاقات افتاده در تاریخ و نبردهای صورت گرفته بین کشورهای مختلف دنیا، اظهارداشت: شهدای مدافع حرم این بار برخلاف گذشته اجازه ندادند اسرائیل پیروز نبرد سوریه و عراق باشد.

ترامپ انسان با برنامه‌ای است 

رئیس سابق شورای‌شهر تهران تاکید کرد که نباید فکر کنیم "دونالد ترامپ" انسان نادانی است. ترامپ رئیس‌جمهوری با برنامه و مسلط بر کار است. فکر نکنید ترامپ انسانی است که نمی‌فهمد و دقیقا خلاف این، ترامپ انسان با برنامه‌ای است.

وی تحرکات رئیس‌جمهور و دولت امریکا در دنیا و خاورمیانه را زیرکانه خواند و خاطرنشان کرد: ترامپ براساس یک برنامه زمان‌بندی شده و کارشناسی شده از برجام خارج شد. رئیس جمهور آمریکا بدون برنامه هیچ حرکتی را انجام نمی‌دهد و آنچه انجام می‌دهد و می‌گوید با برنامه است و البته برابر اقتدار ملت ایران برنامه‌های وی پاسخی دریافت نمی‌کند.

چمران با انتقاد از نامه‌نگاری صورت‌گرفته با رئیس‌جمهور آمریکا، اظهارداشت: عده‌ای که نامه به ترامپ نوشتند مورد لعنت رفیقان خود قرار گرفتند و البته آمدند بین مردم هم نارضایتی ایجاد کردند و بازارهای ارز و خودرو را هم به‌هم ریختند.

رئیس سابق شورای‌شهر تهران با بیان اینکه اینها معتقدند باید دوباره نوکر آمریکا شد، یادآورشد: آمریکا گاو شیرده و نوکر می‌خواهد و آنهایی که نامه نوشتند در چنین شرایطی یعنی اینکه ما باید نوکر و گاوشیرده باشیم درحالیکه شهید بهشتی و امام گفتند که آمریکا عصبانی است و باید از این عصبانیت بمیرد.

چمران از حضور 70 هزار مستشار آمریکایی قبل از انقلاب در ایران خبرداد و گفت: شاه ملعون هم نمی‌دانست اینها چقدر حقوق می‌گرفتند.

وی، انقلاب اسلامی را فدایی ترور خواند و از شهادت 17 هزار شهید ترور این انقلاب خبرداد و خاطرنشان کرد: همین‌هایی که امروز برای آمریکایی‌ها دست می‌زنند اول انقلاب مخالف پوشیدن کاپشن‌های آمریکایی توسط خود ما بودند.

روسیه دوست ما در منطقه است 

وی، ارتباط کنونی ایران با روسیه را مطلوب ارزیابی و اظهارداشت: ما با روسیه ارتباط خوبی داریم و امیدواریم این ارتباطات بیشتر شود.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه ایران در قضیه سوریه با روسیه همگام است، اظهارداشت: روسیه کنونی که ما با آن در ارتباط هستیم شوروی سابق نیست که دشمن ما بود.

چمران با انتقاد از کسانی که با ترویج ناامیدی دنبال ناامیدی مردم از انقلاب هستند، ادامه داد: اینها با آشوب و شایعه‌پراکنی در بازار اقتصادی مانند بازار ارز و خودرو دنبال ناامید کردن مردم از انقلاب خود هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار است کشور اداره شود باید رانت‌ها و حقوق‌های نجومی کنار گذاشته شود، اظهارداشت: برخی‌ها با ایجاد آشوب در بازار ارز و اتومبیل درحال سوء‌استفاده از شرایط موجود هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: جمهوری اسلامی زمینه‌ساز انقلاب مهدی موعود است و آنهایی که تخم ناامیدی را در دل مردم می‌کارند بدانند که مردم به پیروزی انقلاب خود امیدوارند.

چمران با تاکید بر اینکه اگر دولت نمی‌تواند بر مشکلات کنونی فائق آید آماده همکاری با دولت هستیم، خاطرنشان کرد: دولت در شرایطی که وضعیت مملکت نگران‌کننده است نباید به‌فکر تفریح باشد.

وی گفت: دولتمردان باید بدانند که با شوخی و خنده نمی‌شود کشور را اداره کرد و آنهایی که نمی‌توانند کشور را اداره کنند بدانند ما آماده‌ایم همکاری کنیم.

رئیس سابق شورای‌شهر تهران با سخت توصیف کردن شرایط کنونی کشور، ادامه داد: وضعیت کنونی علیه انقلاب اسلامی شدیدتر و بدتر از ابتدای انقلاب است.

چمران با مقایسه اطلاع‌رسانی ابتدای انقلاب در کشور، خاطرنشان کرد: الان شرایط اطلاع‌رسانی نسبت به گذشته بسیار فرق کرده و شما می‌بینید برخی اخبارهای کذب حتی نزد مردم به اخبار واقعی تفسیر می‌شود. فضای مجازی سبب شده دروغ‌ها تبدیل به واقعیت شده و مردم هم بپذیرند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: همه مسوولان به‌ویژه دولتمردان باید از رانت خواری‌ها جلوگیری و خود را همراه با مردم بدانند.

چمران افزود: شهید بهشتی باید ترور می‌شد چون به ضرر دشمن بود و انقلاب اسلامی را جلو می‌برد و به همین خاطر امام فرمود: شهید بهشتی یک ملت بود و شهادت شخصیت‌های تاثیرگذار هم نتوانست جلوی ادامه راه انقلاب را بگیرد و  بیش از 200 هزار شهید دادیم تا امروز در آرامش باشیم.

رئیس سابق شورای اسلامی تهران با تشریح برخی از وقایع رخ داده در شروع انقلاب اسلامی و تلاش های دشمنان برای توقف انقلاب اسلامی، اظهارداشت: این انقلاب با شهادت هزاران شهید بدست آمده و باید زمینه ساز و بستر ساز انقلاب مهدی موعود باشد.

چمران، ترورهای خیابانی، جنگ تحمیلی و انشقاق قومیتی را از راهکارهای دشمنان انقلاب اسلامی برای نابودی این انقلاب در ابتدای راه انقلاب برشمرد و تاکیدکرد که مشکلات اقتصادی کنونی نمی تواند مردم را از انقلاب خود ناامید کند.

وی با تاکید براینکه مردم ایران از انقلاب اسلامی خود ناامید نخواهند شد، تصریح کرد: البته مسوولان و دولتمردان باید فکر اساسی برای رفع مشکلات کنونی اقتصادی بیندیشند و اجازه ندهند مشکلات اقتصادی بسترساز ناامیدی مردم شود.

این فعال سیاسی اصولگرا از دولت خواست آستین‌هایش را برای رفع مشکلات اقتصادی مردم بالا زده و به بیرون از مرزها دل نبندد و به‌فکر راهکارهای داخلی برای رفع این مشکلات باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.