"مارتین گریفیت" نماینده سازمان ملل در امور یمن و هیئت همراه او که به عمان سفر کرده‌اند، با بدر بن حامد بن حمود البوسعیدی دبیرکل وزارت خارجه این کشور دیدار کردند.

این در حالی است که صفحه رسمی وزارت خارجه عمان هیچگونه جزئیاتی درباره این دیدار اعلام نکرده است.

اوایل بحران یمن در سال ۲۰۱۴ میلادی، عمان بین دولت فراری و مستعفی یمن و جنبش مردمی انصارالله میانجیگری کرد.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، دولت آمریکا بعد از اینکه درک کرد  پیروزی در جنگ عربستان علیه یمن دشوار است، کانال میانجیگری در عمان را بازگشایی کرد.

نماینده سازمان ملل در امور یمن در حال تلاش برای میانجیگری بین جنبش مردمی انصارالله و عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن برای پایان دادن به بحران در شهر ساحلی الحدیده است.

نماینده سازمان ملل اخیرا به منصور هادی گفته است که انصارالله با انتقال اداره الحدیده و بندر آن به سازمان ملل موافقت کرده است.

ائتلاف متجاوز سعودی از روز چهارشنبه بیست و سوم خرداد تجاوزات همه جانبه هوایی، دریایی و زمینی را با تکیه بر مزدوران چند ملیتی خود با هدف اشغال بندر الحدیده آغاز کردند که تا کنون متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگین شده‌ است.

در حالی که منابع یمنی از موفقیت‌های درخشان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه‌های مختلف نبرد با متجاوزان خبر می‌‌دهند، برخی رسانه‌های منطقه‌ای و غربی طی روزهای گذشته بارها مدعی سیطره مزدوران ائتلاف سعودی بر فرودگاه الحدیده شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.