جمشید تقی‌زاده پنجشنبه ۷تیر در نشست روسای کانون بازنشستگان با رئیس صندوق بازنشستگی کشور در استان همدان، از ارائه بسته ویژه خدمات به بازنشستگان کشور خبر داد و افزود: تا یک ماه آینده بسته ویژه خدمات بهداشت و درمان در اختیار بازنشستگان کشوری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته وجود دارد، اظهار کرد: تا دو سال آینده ۵۵۰ هزار نفر به جمع بازنشستگان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شاغلان کسورات کسر می‌شود، ادامه داد: به دنبال پراکنده کردن یاس و نا امیدی در مجموعه ها نیستیم، ما جعبه سیاه صندوق بازنشستگی کشور را در آینده‌ای نزدیک تغییر می‌دهیم.

تقی‌زاده با تاکید بر اینکه بازنشستگان در بخش معیشت، بهداشت و درمان و منزلت با مشکل مواجه‌اند، تصریح کرد: تمرکز بر این بخش‌ها جزء دغدغه‌های اصلی ما است که برنامه‌ریزیهای کلانی را نیز برای آن انجام داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه قانون خدمات کشوری مهمترین مساله ما است که چندین سال است در مجلس پیچ می‌خورد، یادآورشد: یکشنبه نخستین جلسه قانون خدمات کشوری است که خواسته‌ایم از کمیسیون درآید و در صندوق بررسی شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه تا یک ماه آینده بسته خدمات بهداشت و درمان مطلوبی را به در اختیار بازنشستگان قرار می دهیم، گفت: بیمه آتیه سازان حافظ آنگونه که باید خدمات نمی هد بنابراین همکاریمان را با بیمه ملت آغاز خواهیم کرد.

تقی‌زاده با بیان اینکه در یک ماه گذشته جلساتمان را با بیمه ملت برگذار کردیم تا زیرساخت‌های لازم آن فراهم شود، افزود: بیمه ملت را موظف کردیم تا کارهای الکترونیکی خود را آغاز کند، برای هر بازنشسته یک پرونده الکترونیکی تهیه کنند تا از وضعیت سلامتی بازنشستگان آگاه شویم.

وی بیان کرد: به طور جدی بیمه ملت را پیگیری می‌کنیم و آن‌ها را موظف می‌کنیم تا موارد بهداشت و درمان بازنشستگان را پیگیری کنند.

تقی‌زاده با تاکید بر اینکه بیمه‌ای که هزینه درمان بازنشستگان را تحت پوشش ندهد به هیچ دردی نمی خورد، اظهار کرد: یک بازنشسته یک عمر در سمت خود تلاش کرده حال اگر بیمار شود و بیمه هزینه درمان آن را پوشش ندهد به جرات می‌گویم که آن بیمه به هیچ دردی نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه باید خدمات بهداشتی بهتری را به بازنشستگان ارائه کنیم، گفت: باید ارائه خدمات بهداشتی را از هنگام اعلام بازنشستگی فرد آغاز کنیم.

تقی‌زاده از سفرهایی که برای بازنشستگان تدارک دیده شده است یاد کرد و افزود: سفرهای خارجی و تورهای جدیدی را برای آن‌ها طراحی خواهیم کرد.

وی با بیان‌اینکه برخی پیشنهاد می‌کنند برای سفرها سقف تعیین نکنید و پول آن را به خودمان بدهید تا به هر نقطه ای که می‌خواهیم سفر کنیم، گفت: ما نیز به دنبال این امر هستیم و می‌خواهیم با برنامه‌ریزی مناسب سفرها را ساماندهی کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره بر ‌اینکه بر ورزش بازنشستگان تاکید داریم و اقداماتی را برای آن‌ها انجام می‌دهیم، اظهار کرد: توجه ویژه‌ای به بازنشستگان مبتلا به آلزایمر داریم و سفیران آلزایمر را در همه استان‌ها پرورش داده ایم.

وی با بیان‌اینکه در زمینه ارائه وام به بازنشستگان خبرهای خوشی در راه است، تصریح کرد: به بیش از ۳۰۰ هزار بازنشسته در ماه‌های آینده وام اعطا می‌شود.

تقی زاده با تاکید بر حفظ شان و منزلت بازنشستگان بیان کرد: همه وزرا و وزارتخانه‌ها را مکلف می‌کنیم تا هر تسهیلاتی که به شاغلان خود می‌دهند به بازنشستگان هم بدهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.