این هفته برای علاقه‌مندان به شاسی‌بلند کوپه، خبر بسیار خوبی منتشر شد. پورشه به جمع خودروسازانی پیوسته است که محصولی در کلاس کراس‌اور با سقف شیب‌دار و حالتی کوپه مانند عرضه خواهد کرد. این خودرو که قرار است در سال ۲۰۱۹ رونمایی شود، بر اساس پروشه کاین ساخته خواهد شد و احتماالا نسخه‌ای کوپه از این خودرو خواهد بود.

porsche cayenne coupe render

پورشه این پروژه را به تازگی آغاز نکرده است و مدت‌ها بود که حرف‌هایی در خصوص تولید نسخه‌ای کوپه از پورشه کاین وجود داشت اما حال این خبر رسمیت پیدا کرده و بخش طراحی پورشه چراغ سبز را برای تولید این خودرو دریافت کرده‌ است. این خودرو، از بسیاری جهات، همانند کاین خواهد بود اما سقف آن شیبدار و در قسمت عقب، متفاوت است. البته می‌توان انتظار داشت که طراحی بخش عقبی کاین کوپه بسیار شبیه نسل جدید پورشه پانامرا باشد.

porsche cayenne coupe render

 باید به این نکته اشاره کنیم که پروشه کاین کوپه یک خودروی دو در نخواهد بود و همانند مرسدس GLE کوپه یا بی‌ام‌و X۶ یک شاسی‌بلند کوپه‌ی چهاردر است. در بخش فنی این خودرو نیز پورشه از همان پیشرانه‌های موجود در مدل کاین استفاده خواهد کرد که شامل ۲.۹ لیتری V۶ با قدرت ۴۳۴ اسب بخار و پیشرانه‌ی V۸ توئین توربو با حجم ۴ لیتر و قدرت ۵۴۱ اسب بخار خواهد بود. پورشه کاین کوپه با ورود به بازار باید با خودرو‌های هم وطن خود یعنی آئودی Q۸ جدید، بی‌ام‌و X۶ و مرسدس GLE کلاس کوپه رقابت کند و جالب اینجاست که همگی این شاسی‌بلند‌ها نسخه‌های کوپه از خودروهای شاسی‌بلند دیگری هستند.

porsche cay

اخیرا، اسم جدیدی نیز برای این کلاس انتخاب شده است و برخی از نشریات خودوریی این کلاس را کوپهاور بر وزن کراساور می‌نامند. با وجود اینکه بسیاری فکر می‌کردند شاسی‌بلند‌های کوپه محبوبیت‌ چندانی در بازار ندارند اما خریداران این خودروها هر روز در حال افزایش هستند و همین مورد سبب شده تا خودروسازان دست به تولید شاسی‌بلند‌های کوپه بزنند.
 
به زودی رنجروور نیز با مدل SV کوپه به جمع این خودروسازان خواهد پیوست. اطلاعات بیشتر از پورشه کاین کوپه در ماه‌های آتی منتشر خواهد شد که ما نیز در زومیت به آن‌ها خواهیم پرداخت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.