«صابر الحمرونی» از رهبران سابق حزب «النهضة» تونس که اخیرا با «زین العابدین بن علی» رئیس‌جمهور سابق و فراری تونس در عربستان دیدار کرده، گفته است که وی برای بازگشت به تونس و محکامه در دادگاه اعلام آمادگی کرده است.

«صابر الحمرونی» در صفحه فیس بوک خود نوشته است که وضعیت مالی بن علی بی ثبات است و خرج و مخارجش از صدقه‌ای است که دولت سعودی به وی می‌دهد.

به گفته این رهبر سابق حزب النهضه، بن علی از دولت تونس خواستار پرداخت حقوق بازنشستگی شده اما دولت مخالفت کرده است.

الحمرونی در ادامه نوشته است: بن علی برای بازگشت به تونس و قرار گرفتن مقابل دادگاه راغب است تا در خصوص اتهاماتش محاکمه شود؛ اما شرط کرده است که محاکمه‌اش طبق معیارهای عادلانه قضایی و حقوق بشری و بدون پیش‌داوری سیاسی صورت گیرد.

در این دیدار همچنین «بن علی» به «حمرونی» گفته است که اشتباهات زیادی در دوران زمامداری‌اش مرتکب شده است و دامادهایش با قانون‌گریزی و ظلم و ستم در حق مردم باعث سقوط او شدند.

بن علی به مدت ۲۴ سال از تاریخ ۱۹۸۷ تا ۲۰۱۱ قدرت را در تونس در اختیار داشت و رئیس جمهور بود. او در پی اعتراض‌های مردمی که از اواخر سال ۲۰۱۰ و اولین روزهای سال ۲۰۱۱ شروع شد، سرانجام در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۱۱ (۲۴ دی ۱۳۸۹) از تونس به عربستان فرار کرد و ریاض نیز بدون در نظر گرفتن خواست مردم تونس، از او استقبال کرد.

دوازده‌ روز بعد (۲۶ ژانویه)، دولت جدید تونس حکم بازداشت بن علی و برخی از اعضای خانواده او را که گفته می‌شود در فسادهای او سهیم بوده‌اند صادر کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.