سی‌ان‌ان گزارش داد، ترامپ مجددا ایده خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه را این بار به طور خصوصی در نشستی خصوصی با مالک عبدالله دوم، پادشاه اردن در کاخ سفید طی روزهای اخیر مطرح کرده است.

یک منبع دیپلماتیک گفت: این دو رهبر مسئله سوریه را مفصلا مورد بحث قرار دادند و ترامپ گفته که باور دارد می‌تواند با پوتین توافقی را درباره یک به اصطلاح منطقه هائل در جنوب غرب سوریه که به آمریکا اجازه خروج در سریع‌ترین زمان ممکن را بدهد، به توافق برساند.

ترامپ در ماه مارس گفته بود آمریکا خیلی زود از سوریه خارج خواهد شد. این صحبت او ساعاتی بعد از آنکه پنتاگون بر لزوم باقی ماندن سربازان امریکایی در سوریه در آینده پیش رو تاکید کرد، مطرح شدند.

با این حال مقام‌های آمریکایی گفته‌اند، ترامپ هنوز هیچ چارچوب زمانی مطرح نکرده و حضور آمریکا در سوریه مبتنی بر شرایط است.

اکنون به نظر می‌رسد که ترامپ دوباره می‌خواهد این مسئله را احیا کند و از فرصت دیدارش با پوتین برای بحث درباره این موضوع استفاده خواهد کرد.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند سوریه در دستور کار نشست ترامپ و پوتین در هلسینکی قرار دارد.

منابع خبری گفتند که ترامپ طرحی دارد که به روس‌ها اجازه خواهد داد به بشار اسد رئیس جمهور روسیه کمک کند یک منطقه را در طول مرز با اردن که در آنجا ائتلاف تحت رهبری آمریکا و شرکای نظامی‌اش با فشار فزاینده از سوی یک نیروی متخاصم ناشناس روبرو هستند، بازپس بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.