میلیتاری تایمز گزارش داد، ژنرال «اسکات میلر» با تایید سنای آمریکا بزودی برای گرفتن فرماندهی نیروهای خارجی در افغانستان، وارد کابل خواهد شد.

بدین ترتیب میلر، ژنرال سه ستاره آمریکایی به عنوان بخشی از روند تایید خود ستاره چهارمش را نیز دریافت می‌کند تا به عنوان هفدهمین فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان حضور یافته و جانشین ژنرال «جان نیکلسون» شود.

این  فرمانده سابق فرماندهی مشترک نیروهای ویژه آمریکا، چندی قبل از ژوئن سال ۲۰۱۳ به مدت ۱۲ ماه نیز مسئولیت فرماندهی نیروهای ویژه آمریکا در افغانستان را بر عهده داشت.

وی همچنین سابقه ماموریت جنگی در عملیات‌هایی در سومالی، بوسنی و عراق را نیز دارد.

این ژنرال آمریکایی اخیرا نیز در برابر کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت که با وجود گذشت بیش از ۱۷ سال از آغاز جنگ در افغانستان نمی‌تواند جدول زمانی و تاریخ مشخصی را برای پایان به طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا ارائه کند.

به گزارش رسانه‌ها، نارضایتی ترامپ از وضعیت جنگ افغانستان سبب شده تا ژنرال میلر به عنوان جایگزین ژنرال «جان نیکلسون» انتخاب شود و با توجه به کارنامه میلر در فرماندهی نیروهای ویژه، نیروهای «دلتافورس» و تیم ششم تکاوران دریایی آمریکا برخی کارشناسان بر این باورند که انتخاب میلر تغییر رویکرد جنگ در افغانستان را در پی خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.