سرهنگ «علی کریمی» اظهار کرد: به دنبال شکایت خانمی جوان مبنی بر هتک حیثیت وی در فضای‌مجازی و تهدید به قتل، بررسی پرونده در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: خانم شاکی در اظهارات خود عنوان کرد فرد ناشناسی در شبکه های اجتماعی اقدام به تهدید به قتل و ارسال مطالب کذب و توهین آمیز علیه وی کرده که این موضوع موجب به مخاطره افتادن آبرویش شده است.

کریمی ادامه داد: پس از طرح این شکایت، رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با انجام تحقیقات و استفاده از شگردهای پلیسی متهم شناسایی و به مرکز این پلیس احضار شد.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه یادآور شد: متهم در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه‌ ای بود، اما در مواجهه با اسناد و مدارک جمع آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا لب به اعتراف گشود و عنوان کرد قبلا خواستگار این خانم بوده که پس از شنیدن جواب رد از وی تصمیم به انتقام گرفته است.

وی تصریح کرد: این متهم در ادامه تحقیقات عنوان کرد، اولین کاری که به ذهنش رسیده ارسال مطالب کذب همراه با توهین و افتراء و تهدید به قتل در شبکه اجتماعی بوده است.

کریمی در ادامه اظهار کرد: هرگونه رفتار مجرمانه در فضای مجازی با هر قصد و نیتی که باشد جرم است و خاطی باید در برابر قانون پاسخگو باشد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: به هیچ عنوان نباید از امکانات فضای مجازی برای اخاذی، تهدید و هتک حیثیت دیگران استفاده کرد و نباید به دنبال این بود که شکست‌های فضای حقیقی را با اعمال مجرمانه در فضای مجازی جبران کرد.

وی یادآور شد: شهروندان می توانند در صورت مواجه با موارد مشکوک‌، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری اعلام کنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.