روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان در مطلبی نوشت: ارتش سوریه یک حمله بزرگ در استان درعای سوریه را آغاز کرده است. در این منطقه در سال ۲۰۱۱ شورش ها علیه رئیس جمهور سوریه، بشار اسد آغاز شد. حالا حدود ۱۵۰ هزار شورشی در حال فرار از این منطقه هستند.

به نوشته این روزنامه آلمانی با یک حمله بزرگ به آخرین گردان تروریست‌ها در جنوب سوریه پیروزی بشار اسد در این جنگ هفت ساله نزدیک تر می شود. ارتش سوریه با حمایت های ایران و نیروی هوایی روسیه حملات گسترده ای را در استان درعا در مرز با اردن انجام می دهد.

در این میان غرب با وجود اینکه درعا در سال ۲۰۱۷ به یک منطقه پر هرج و مرج تبدیل شده بود نمی خواهد در این درگیری ها مداخله کند. بیشتر مسئله نفوذ در یک سوریه بعد از جنگ برای غربی ها مطرح است.

بر اساس این گزارش، در استان درعا در سال ۲۰۱۱ شورش ها علیه اسد آغاز شد. در جریان جنگ، رئیس جمهور سوریه تنها ۲۰ درصد قلمرو این کشور را تحت کنترل داشت که البته با کمک های روسیه که از سه سال پیش آغاز شد و پشتیبانی های نظامی ایران ورق برای دولت سوریه برگشت. در حال حاضر بشار اسد مجددا بر بیش از نیمی از سوریه حکومت می کند. وی  اخیرا هم به این هدف خود مبنی بر اینکه وجب به وجب خاک سوریه را باز پس می گیرد تاکید کرده است.

بسیاری از نبردها علیه گروه های شورشی در حلب و شرق غوطه در حوالی دمشق الگویی  برای حملات ارتش سوریه است که حالا در استان درعا هم به کار برده می شود.

نویسنده در بخش پایانی این مطلب باقی ماندن بشار اسد در قدرت در این شرایط را امری مسلم دانسته و در عین حال نوشت: اینکه آینده سوریه چگونه به نظر می رسد مسئله ای نامشخص است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.