رضا قپانچی پور، رئیس پارک ملی دز با اشاره به وقوع آتش سوزی در ساعت ۱۳ امروز در این پارک حوالی روستای سندی از توابع شهرستان شوش رخ داد اظهار کرد: در این آتش سوزی ۶ هکتار از جنگل های دز طعمه آتش شدند.

وی اذعان داشت: طبق برآورد اولیه بیش از ۲۰۰ اصله درخت پده جنگلی در این حادثه سوختند.

قپانچی پور در ادامه تصریح کرد: از همکاری و یاری انجمن طبیعت میانرود و یکی از همیاران محیط زیست محلی برای اطفاء حریق تقدیر و تشکر نمود.

این مقام مسئول از کمک نکردن شهرداری، بخشداری و شوراهای اسلامی ۲ روستای اطراف برای مهار آتش سوزی با وجود درخواست کمک انتقاد کرد و بیان داشت: این آتش سوزی وسیع با کم ترین امکانات و نیروها مهار شد.

رئیس پارک ملی دز در ادامه با اشاره به بی توجهی شوراهای محلی، اختلاف اهالی ۲ روستای اطراف جنگل دز بر سر چرای دام و دشواری تردد به محل آتش سوزی افزود: احتمال می رود آتش سوزی عمدی بوده و این موضوع بررسی و پیگیری می شود.

رضا قپانچی پور ضمن انتقاد از بی توجهی شوراهای اسلامی ۲ روستای مجاور پارک ملی دز نسبت به وقوع آتش سوزی در جنگل دز اظهار داشت: شامگاه پنجشنبه نیز یک مورد آتش سوزی در مجاورت روستای آیش حوالی روستای شهید بهشتی دزفول در جنگل های دز رخ داد که با کمک اهالی منطقه در منطقه ای که تردد فقط با قایق امکانپذیر بود مهار گردید.

وی به سوختن ۳ هکتار از جنگل های دز در آتش سوخت اشاره و بیان کرد: احتمال می رود این آتش سوزی بر اثر بی احتیاطی گردشگران اتفاق افتاده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.