امید ابراهیمی ستاره استقلال که معاون این باشگاه گفته بود به مسافرت خارجی رفته است ، در تهران بود به برنامه ویژه جام جهانی عادل فردوسی پور رفت و برای این برنامه و بینندگانش از جام جهانی گفت. او از این گفت که تا دو روز قبل از بازی ها هنوز نمی دانسته مجوز بازی می گیرد یا نه.

بخش هایی از حرف های این ستاره ملی را که یکی از بهترین های تیم کی روش بود را در ادامه می خوانید:

*طبیعی بود که جلوی مراکش بد شروع کنیم، ما بدون تدارک درست رفتیم به جام جهانی. بدون بازی بزرگ رفتیم به بازی ها. جام جهانی خیلی با بازی های دیگر فرق دارد. مراکش هم خیلی تیم خوبی بود. ما می دانستیم که بازی فینال مان مراکش است. باید مراکش را می بردیم تا در دو بازی بعدی خوب باشیم. ۲۰ دقیقه واقعا تحت فشار بودیم. با جان و دل تلاش کردیم که فقط گل نخوریم. ۲۰ دقیقه ای طول کشید که از آن شرایط بگذریم.

*راستش من حسرت دارم. بعد از بازی با پرتغال همه مبهوت بودیم. این قدر به خودمان باور داشتیم که صعود کنیم که شوکه بودیم. ما جلوی اسپانیا و پرتغال خیلی خوب بودیم. باید پرتغال را هم می بریم. شاید هر بازیکن دیگری هم مثل طارمی بود ، آن توپ گل نمی شد. من خودم پشت مهدی بودم. توپی که به مهدی رسید کات داشت. مهدی خیلی زحمت کشید . ما آن روز با بدشانسی بازی را نبردیم. حیف شد. واقعا می توانستیم ببریم ولی نشد.

* ما قبل از بازی ها بازی مراکش را خیلی دیدیم. این تیم به هیچ تیمی باج نداده بود. وقتی این بازی را بردیم. مسعود تیم را جمع کرد و با بچه ها حرف زد و گفتیم چرا ما نتوانیم جلوی این تیم ها خوش بدرخشیم. ما گفتیم از نظر تیمی از همه این تیم ها بهتریم. می توانیم بجنگیم و هر غیر ممکنی را ممکن کنیم. ما نماینده مردم هستیم ، ۸۰ میلیون ایرانی چشم شان به پای بچه های ماست. وقتی در زمین بودیم اصلا خستگی را نمی فهمیدیم چون می دانستیم بردمان چقدر خوشحال می کند مردم را. می خواستیم با تمام وجود بجنگیم و باورمان این نباشد که ستاره های دیگر چه کسانی هستند. ما ستاره های مان مردم مان بودند که برای آنها می جنگیدیم.

* کی روش فشاری روی ما نگذاشت که آنها ستاره دارند. او فقط به ما یاد داد ما یک تیم هستیم و برابر هر تیمی می توانیم برای برد بجنگیم. از ما بازیکنانی ساخت که برویم برای برد بجنگیم.

*من در همان فضای مجازی خبر خداحافظی رضا را دیدم. آنجا بازی به او نرسید. او خیلی تلاش کرد. خیلی ناراحت شدم از این تصمیمش. او فقط ۳۱ سال دارد ف به این تصمیمش احترام می گذارم ولی واقعا همه ما را شوکه کرد با این تصمیمش.

* من در دو بازی بعدی ایران بعد از مراکش با درد بازی کردم اما سعی کردم هرچه سرمربی تیم ملی خواسته را درست انجام بدهم.

* من بازی های تیم های دیگر را هم در جام جهانی دیدم. بازی مان با اسپانیا خیلی سخت بود. راستش خیلی قوی تر از پرتغال بودند. البته برزیل هم خیلی تیم خوبی دارد و می تواند قهرمان جام باشد.

*ما تیم خیلی خوبی داریم و برای جام ملتها می توانیم مدعی قهرمانی باشیم. به نظرم می توانیم این بار مردم مان را خوشحالش کنیم. البته خیلی تیم های قدرتمندی روبروی مان هستند. همین عربستان اتفاقی به روسیه بد باخت و در بازی های بعدی نشان داد چقدر خوب است. کره و ژاپن و بقیه تیم ها را هم که دیدید.

*من ۳۱ سال دارم و بعد جام جهانی هم پیشنهادهایی از این طرف و آن طرف داشتم ولی می خواستم بعد از یک سال سخت کمی استراحت کنم و به آینده فکر کنم. 

*ما برای نتیجه گرفتن ناچار بودیم خیلی تکل بزنیم و خیلی از خودمان مایه بگذاریم. این کار اما وظیفه مان بوده است. باید کاری می کردیم که شرمنده مردم نشویم. بازیکن مراکش با استوک فلزی توی دنده هایم رفت. من ۱۵ دقیقه بعد از آسیب دیدگی بازی کردم ولی واقعا نفسم بالا نمی آمد. مجبور بودم بدنم را بگذارم جلوی توپ تا بازیکن حریف صاحب موقعیت نشود اما واقعا با درد شدیدی بازی کردم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.