رامین رضاییان در برنامه ویژه جام جهانی حسابی تا می توانست سر عادل فردوسی پور غر زد. او انگار دل پر دردی داشت از فردوسی پور و خیلی از مدت برنامه پشت به این مجری نشسته بود!

*من که نباید از عملکرد خودم راضی باشم . حتی از عملکرد ایران . فکر می کنم خود مردم امروز نشان می دهند از ما راضی هستند یا نه. ما سعی کردیم که برای پرچم تیم ملی بجنگیم و امیدوارم راضی بوده باشند از ما ، مردم.

*من سال خوبی در پرسپولیس داشتم. کلی خاطره با این هواداران دارم .رفتن به اروپا خیلی سخت است. فوتبال در اروپا ، خودش سخت است  آنجا اخلاق خیلی مهم است. برای جام جهانی رفتم اروپا. می خواستم تنم به تن اروپایی بخورد. من برای اینکه بتوانم در یک تیم باشم ، برایم شرایط زندگی خیلی سخت بود. زبان بلد نبودم. مربی خصوصی گرفتم . معلم گرفتم تا بتوانم با بازیکنان حرف بزنم. من از نیمکت متنفرم. هر کاری می کنم که بتوانم فیکس بازی کنم. برای هدفم باید تلاش می کردم. راستش این قدر انتقاد از من بود ، ولی سعی کردم در زمین حرفم را بزنم. توانم را برای تیم ملی گذاشتم تا به آن چیزی که می خواهم برسم.

*من در بازی های جام جهانی از ده بازی در 9 تا فیکس باز کردم.در لیگ بلژیک هم به اندازه خودم بازی کردم. درست است که در آن تیم اروپایی آنچه می خواستم برایم فراهم نشد. ولی همه جور زجری کشیدم، ده برابر ایران سالمتر و حرفه ای تر بودم تا بتوانم در تیم ملی طوری بازی کنم که مردم و مربی از من راضی باشند.

*راستش را بخواهید به ماندن در لیگ بلژیک فکر نمی کنم. من با تیم فصل قبلم قرارداد دارم اما سعیم بر این است که بتوانم به یک تیم خوب بروم. امیدوارم که برایم اتفاق خوبی باشد. 

*شرایط در جام جهانی فوق العاده بود. حیلی انگیزه داشتم . می خواستم در جام جهانی خوب باشم. وقتی استقبال مردم را دیدم از خودم ، خیلی برایم فوق العاده بود. جایی که به دنیا امدم و بزرگ شدم ، برایم خیلی دوست داشتنی بود. به آنجا افتخار می کنم. خیلی سعی کردم خوب باشم . آقا عادل مربی است خودش و قبل بازی ها گفته بودند من دفاع خوب نیستم. من در ایران در پرسپولیس بازی می کردم ، باید حمله می کردیم. اینجا باید می رفتم چون مردم عاشق فوتبال هجومی هستند. 

*شما می دانید من اصلا رفتم اروپا که دفاعی ام خوب شود. آنجا جلو بروی و بر نگردی ، از پشتت می روند. من قبل از آغاز بازی های جام جهانی ، حرف هایی که به من می زدند ، مثلا اقا عادل می زد ، بهم بر می خورد. من خیلی از نگاه ها را می دیدم که خیلی نگاه مثبتی نبود. ولی سه امتیاز را که گرفتید ، دیدید چقدر نگاه ها برگشت. 

*مارسلو در دفاع خیلی خوب نیست. من هم اگر خودم را کنترل کنم ، قطعا می توانم در دفاع باشم. مردم باید از من راضی باشند. مربی تیم ملی به من گفت فوق العاده بودی برای آینده ات کار بزرگی کردی.

*این طوری نیست که فکر کنید من کاری می کنم بیشتر به چشم بیایم. من بیرون از فوتبال سعی می کنم خاص لباس بپوشم و شیک باشم. این قدر راحت مردم را قضاوت نکنیم. نگذاریم که قضاوت کنیم دیگران را بی دلیل. 

*ما دربی را به استقلال باخته بودیم. می خواستیم مهدی آقای گل بشود ، من توپ را پاس دادم به مهدی تا او پنالتی را گل بزند تا مردم و هواداران آن اتفاق را فراموش کنند.

*اخلاق من خیلی خاص است.بچه ها در هتل ها تک نفری بودند. تو اردوها بیشتر با طارمی هستیم. ولی من یک اخلاق شخصی دارم. بیرون فوتبال باید خیلی حرفه ای باشی. باید بدن فیت داشته باشی تا موفق باشی. من بر این اساس زندگی می کنم. ما در زمین برای هم جان می دهیم که در فوتبال ایران هم دیده شد. 

*من خیریتی بود تو آن صحنه! به قول مهدی طارمی. آن لحظه که گل را خوردیم از برنامه دوم بازی کردیم. آن گل که اتفاق بود. یک لحظه دیدم مرتضی فنا شد. می دانید کاستا خیلی خوب می زند. من خواستم به سمت مخالف توپ را دفع کنم. صد بار دیگر این توپ را دفع می کردم نمی رفت توی گل. من هر بار که یک اشتباه کنم ، حتما جبرانش می کنم. بعد که پاس گل دادم نمی دانید چطور خوشحالی می کردم ولی وقتی آفساید شد ، حالم بدجوری گرفته شد. 

*من این 85 درصد که به تیم ملی رای دادند و راضی بودند را جلب کردم و برایم خیلی هیجان انگیز بود. وقتی این قدر شور مردم را دیدم خیلی انگیزه می گرفتم. باقی بچه ها هم دقیقا همین طور بودند. 

*من در زمین رونالدو را خیلی تاچ کردم و روحی و روانی روی مخش بودم. با بقیه هم همین طور. این سبک از بازی را خیلی راحت ترم که بازیکن حریف فکر نکند ولش می کنم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.