صادق حقیقی‌پور، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان ضمن تشریح آسیب دیدگی خط غدیر و اقدامات انجام شده برای حل مشکل شوری آب شهرهای خرمشهر و آبادان گفت: در بامداد چهارشنبه (ششم تیرماه)، خط غدیر دچار آسیب دیدگی شده و انتقال آب از رودخانه کرخه به شهرهای خرمشهر و آبادان قطع شد.

وی در این زمینه ادامه داد: از همان لحظات اولیه، همکاران ما ظرف ۱۶ ساعت با تلاش بی‌وقفه خود این آسیب دیدگی را ترمیم کردند.

حقیقی پور با اشاره به اینکه این خط لوله آب بسیار بزرگ است، افزود: پس از ترمیم تقریباً اوایل صبح چهارشنبه استارت انتقال آب آغاز شد، ولی متاسفانه در ساعت ۲۳ چهارشنبه (ششم تیرماه) این خط مجدداً آسیب دید.

مدیر عامل آبفای خوزستان گفت: از همان ساعت تا نزدیک ظهر پنجشنبه (هفتم تیرماه) اقدامات مجدد را به‌صورت ویژه انجام دادیم و به دلیل اینکه احتمال بود خط دچار پوسیدگی شده باشد، این بار بخشی‌هایی از خط را کامل عوض کردیم.

وی با بیان اینکه تعویض کامل خط انتقال آب بدون هیچ مشکلی انجام شد، تصریح کرد: با آغاز انتقال آب از ساعت‌های اولیه امروز (شنبه، ۹ تیرماه) به حداکثر ظرفیت خواهیم رسید و انتظار می‌رود که از عصر امروز Ec تنظیم شود و به حد سه الی ۴ هزار میکروموس گذشته برگردد و مردم عزیزمان حداقل آبی را دریافت کنند که آب شیرین کن‌های خانگی پاسخگوی نیاز آنها باشد و احتیاج مردم به آب بسته بندی و تانکر کاملا رفع شود.

حقیقی پور از اجرای فاز دوم طرح غدیر با سرعت بالا گفت و عنوان کرد: بیش از ۵ اکیپ ما در نقاط مختلف برای به سرانجام رساندن این طرح مشغول به‌کار هستند و تلاش این است که هر چه سریع‌تر این خط نیز در مدار قرار گیرد تا با اجرای آن شوری آب کاملاً برطرف شود.

مدیرعامل آبفای خوزستان با تکمیل سخنان فوق خود ابراز داشت: آب کارون به‌شدت کاهش یافته است و خط غدیر در حال حاضر ۷۰ درصد نیاز شهر خرمشهر و ۶۰ درصد شهر آبادان را تامین می کند.

وی افزود: بالاجبار ما باید از کارون و بهمنشیر برداشت آب داشته باشیم که هر چه کمتر از این منابع آب خارج کنیم، قطعاً شوری آب به‌شدت کاهش پیدا خواهد کرد و این کاهش با مدار قرار گرفتن خط دوم غدیر اتفاق خواهد افتاد.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.