سید جواد ساداتی نژاد، در نشست خبری با اهالی رسانه، اظهار کرد: در جنگ اقتصادی، امید و اعتماد مردم از خاکریزها مهم است؛ به همین دلیل است که دشمن به روش‌های مختلف این خاکریز را هدف قرار داده است .

وی افزود: اتفاق‌های بازار ارز توسط دشمنان هدایت و برنامه‌ریزی شده بود و با این اقدام تلاش می‌کنند امید و اعتماد مردم نسبت به آینده نظام جمهوری اسلامی ایران را ضعیف کنند، اما دقت، هوشیاری، مراقبت و بصیرت افزایی مردم می تواند این جنگ را مانند دیگر توطئه‌های دشمن، خنثی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایستادگی ملت ایران در چهار دهه گذشته و عبور از گردنه جنگ تحمیلی تاکید کرد: شرایط امروز کشور بسیار مطلوب تر از دوران دفاع مقدس است و در اوج قدرت و توانمندی قرار داریم و می توانیم در میدان جنگ اقتصادی نیز پیروز و سربلند باشیم .

وی تصریح کرد: امروز جهان شیشه‌ای‌تر شده و هیچ کس توان دیوارکشی به دور هیچ کشوری را ندارد و به همین علت دشمن با ترویج حجم وسیعی از نگرانی و اضطراب به دنبال ضعیف کردن امید، اعتماد مردم و وحدت با جنگ اقتصادی است تا بتواند به اهداف شوم خود برسد.

ساداتی نژاد نقش دولت در خنثی کردن تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمن را موثر دانست و گفت: دولت باید در عرصه اقتصادی، اقتدار خود را نشان دهد و با ارائه یک برنامه منسجم و گفت‌وگوی صریح و شفاف با مردم و آموزش آنها در مقابله با جنگ روانی و اقتصادی دشمن، از این پیچ تاریخی به سلامت عبور کند.

وی با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر اینکه "مقابل منتقدان و مخالفان سرخم می کنم و دست آنها را می‌بوسم"، را اقدامی مثبت و گامی رو به جلو برای وحدت و همدلی توصیف کرد و افزود: این تفکر به معنای فهم مطلوب شرایط جدید کشور برای مقابله با دشمن است و امروز نیازمند چنین تفکری هستیم چون مردم در ۴۰ سال گذشته ثابت کردند هیچ گاه زیر بار حرف زور نمی‌روند.

نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملت همیشه در صحنه ایران به رییس جمهور آمریکا که حتی در خروج از برجام عجله کرد، نشان خواهند داد که توان عبور مقتدرانه از گردنه بزرگ جنگ اقتصادی را دارد و در این میدان نیز پیروز و سرافراز خارج خواهند شد.

وی با ستایش از اقدام قاطعانه قوه قضاییه در مقابله با سودجویان و منفعت طلبان بازار ارز، گفت: بخشی از امنیت و امیدبخشی به مردم از طریق برخورد قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی و اخلاگران بازار ارز تامین می شود.

ساداتی نژاد افزود: بعد از خروج آمریکا از برجام، تیم اقتصادی دولت، نیاز به بازسازی و تعویض دارد و باید متوجه باشد که از منابع انسانی و نخبگان توانمند، صاحب فکر و خلاقیت در حوزه اقتصاد استفاده کند و آنها را به میدان بیاورد .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.