کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفته گذشته در جلسه‌ای به بررسی عوامل اعتراضات مردم در روز دوشنبه هفته گذشته پرداخت. قرار است در جلسه فردا (یکشنبه) نیز مجددا این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهند.

وی افزود: ما برای این جلسه از تیم اقتصادی دولت یعنی وزیر اقتصاد، رییس بانک مرکزی و کارشناسانی از وزارت خارجه و دیگر دستگاه‌های اقتصادی دعوت کردیم تا وضعیت اقتصادی کشور را مورد بررسی قرار داده و وضعیت حوزه پولی و مالی کشور و درآمدها را مطلع شویم.

دهقانی توضیح داد: بررسی‌ها ناظر به عوامل بروز نارضایتی‌هاست، اینکه چقدر ناکارآمدی‌ها این نارضایتی‌ها را منجر شده، چقدر ناهماهنگی در دستگاه‌های اجرایی و نحوه مدیریت و عدم نظارت‌ بر دستگاه‌های دولتی باعث بروز این اتفاقات بوده است، همچنین چقدر لازم است که دستگاه‌ها به وظایف‌شان عمل کنند.

این عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی در عین حال گفت: ‌از طرف دیگر بررسی می‌شود که آیا عملکرد رسانه‌ها بخصوص فضای مجازی باعث پمپاژ ناامیدی در کشور شده است و اینکه آیا اقدامات تخریبی در برخی سایت‌ها و تلویزیون‌های بیگانه و شایعه‌پراکنی تاثیرگذار بوده یا خیر؟ به همین دلیل ما می‌خواهیم به صورت ‌ریشه‌ای این موارد را مورد رسیدگی قرار دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.