علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم انتصابات جدید در مجلس که صبح امروز (شنبه ۹ تیرماه) برگزار شد، به سوابق کاری علی افراشته اشاره کرد و گفت: امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که لزوم تلاش مدیران اجرایی بیشتر مورد توجه است و باید از مدیران حمایت کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت‌های مجلس استفاده کرد، اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور احتیاج به روحیه گذشت داریم که باید برجسته باشد. همچنین در شرایطی هستیم که تنگناهای بودجه‌ای داریم، لذا صرفه‌جویی باید جدی گرفته شود.

رئیس مجلس ادامه داد: در فصول برنامه و بودجه و در بسیاری از مواقع، همکاران گاهی تا پاسی از شب در مجلس حضور داشته و کار می‌کردند که این روحیه باید فراگیر باشد و مجلس پیشگام تمام دستگاه‌ها شده تا این سبک به عنوان وظیفه ملی دنبال شود.

لاریجانی اضافه کرد: شرایط کشور اقتضا می‌کند که بودجه کشور را در حوزه‌های مصرف آب، برق و سایر حوزه‌ها کاهش داده و از روش‌های نوین برای افزایش سرعت کار و کاهش هزینه‌ها استفاده کنیم که در این مسیر مدیران باید کمک کنند، زیرا در حوزه دیوانی کشور، دچار عقب‌افتادگی شده‌ایم و شبکه‌ها به هم متصل نیستند که باعث بروز خلل در امور می‌شود.

**باید به چابک‌سازی مجلس کمک شود

وی با تأکید بر اینکه باید به چابک‌سازی مجلس کمک شود، گفت: همچنین باید به امور رفاهی کارکنان نظیر مسائل مسکن و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام آن توجه شده و پیگیری شود تا نتیجه دهد، ضمن اینکه باید دغدغه معیشتی کارکنان نیز در حد مقدورات برطرف شود.

لاریجانی افزود: تمامی فعالیت‌های حاضر در مجلس برای خدمت بهتر نمایندگان است تا بتوانند امورات مربوط به نمایندگی خود را انجام دهند، از این رو باید ید واحده باشید تا آسایش نمایندگان فراهم شده و کار خوب انجام شود و نمایندگان بتوانند به انجام وظایف قانونگذاری و نظارت بهتر عمل کنند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور  در پایان خاطرنشان کرد: باید فضای مودت‌آمیز در مجلس حاکم شود.

براساس این گزارش، در مراسمی نوری‌قزلجه نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس نهم با حکم رئیس مجلس به عنوان معاون اجرایی و علی افراشته، معاون سابق اجرایی نیز به عنوان مشاور رئیس مجلس منصوب شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.