علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره شرایط امروز کشور، مشکلات اقتصادی و انتقادها از رئیس‌جمهور و کابینه‌اش گفت: آنچه امروز در کشور در جریان است همزمان شدن چندین بحران در حوزه مسائل سیاسی، اجتماعی و به‌ویژه اقتصادی و بین المللی است.

 

 او درباره چالش‌هایی که دولت در حال حاضر با آنها دست به گریبان است، عنوان کرد: مجموعه این موضوعات، شرایط متفاوتی را ایجاد کرده که در طول چهل سال گذشته انقلاب، جزء بی‌نظیرترین شرایط کشور است که در کنار هم جمع شده است.

 

 

تاجرنیا با تاکید بر لزوم رعایت احتیاط از طرف سیاسیون و مسوولان، گفت: بنابراین به نظر من آنچه که امروز درباره آن احساس خطر می‌شود این است که هرگونه اتفاقی که این بحران‌ها را تشدید کند نه تنها ممکن است موجب سقوط دولت شود، بلکه حتی می‌تواند چالش‌های جدی برای جمهوری اسلامی و کشور ایران به وجود آورد.  فلذا فکر می‌کنم همه سیاسیون و جریان‌های سیاسی با نگرانی مسائل را دنبال می‌کنند.

 

 

تاجرنیا در تایید لزوم احتیاط از طرف جریان‌های سیاسی با اشاره به برخی اظهارنظرهای اخیر از طرف تندروهای مخالف دولت که صحبت از استعفا و کناره‌گیری دولت می‌کردند، بیان کرد: در چنین شرایطی شاهد این هستیم که در چند روز گذشته برخی از جریان‌های تندروی مخالف دولت حرف‌هایی را زده‌اند و بلافاصله بعد از آن عقلای جریان اصولگرا آن صحبت‌ها را اصلاح و سعی کردند تا مقداری فضا را آرام کنند.

 

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه درباره اینکه چرا حسن روحانی رییس‌جمهوری در این شرایط مسائل را به صورت شفاف با مردم در میان نمی‌گذارد، افزود: فکر می‌کنم آقای روحانی هم همین نگاه را دارند. با اینکه مسائل مختلفی در رابطه با بحران‌سازی‌ها برای دولت ایشان وجود دارد که در طول چهاردهه گذشته هم این حد از بحران‌سازی برای یک دولت کم‌نظیر است اما در عین حال هنوز تصور آقای روحانی بر این است که طرح یک سری از مسائل و مشکلات به نفع شرایط کنونی کشور نیست.

 

 

او در ادامه تاکید کرد: تغییر رویکرد برای انتقاد و مخالفت با دولت را تا حدی که اخیرا به عنوان حمایت از مجموعه دولت درآمده در همین راستا ارزیابی می‌کنم. همچنین سفارشات و توصیه‌هایی که از طرف مقامات عالی نظام نسبت به ایجاد همدلی و در عین حال تذکر نسبت به اختلافات داخلی بین قوای نظام و جناح‌های سیاسی را در این مسئله بی‌تاثیر نمی‌دانم. مضاف براینکه آقای روحانی بسیاری از صحبت‌های خود را می‌توانسته در گذشته مطرح کند، اما این صحبت‌ها احتمالا امروز به نسبت گذشته از طرف افکارعمومی آن‌طور که باید و شاید شنیده نشده است.

 

 

این نماینده سابق مجلس در ادامه توضیح داد: مردم طبیعتا چون آقای روحانی را چهره‌ای می‌شناسند که چهل سال در مقدرات کشور و نقاط بسیار حساسی حضور داشته‌ است، طبیعتا از ایشان پذیرفته نیست که در این مواقع که مشکلات اقتصاد به صورت جدی بروز کرده بیایند و صحبت‌هایی را مطرح کنند که همه خواهند گفت مگر این مباحث در گذشته وجود نداشته و ایشان نسبت به آن بی‌اطلاع بوده است.

 

 

تاجرنیا در ادامه عنوان کرد: فکر می‌کنم مجموعه این موضوعات موجب شده تا آقای روحانی تلاش کند که فعلا کج‌دار و مریز مسائل را دنبال کند.

 

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به لزوم مشارکت مجدد عقلای جناح‌های مختلف سیاسی در مسائل سیاسی کشور، گفت: امیدوار هستم که این عقلانیت در جناح‌های سیاسی و بین تاثیرگذاران عرصه سیاست در ایران که متاسفانه این روزها به حاشیه رفته‌اند و جریانات تند مخالف دولت را که ردپای آنها در بین نظامیان به طور جدی می‌بینیم، مشاهده کنیم.

 

 

 او در ادامه تاکید کرد: این گروه می‌توانند به دولت برای اینکه وارد بحران و حاشیه نشود و سعی کند با تدبیر و درایت از این دوران سخت عبور کند، موثر باشند. 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.