رویترز گزارش داد، ۹ ماه پس از آنکه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در انتخابات پارلمانی آرای خود را در مواجهه با راست‌های افراطی از دست داد، مجبور شد تا مجددا به سمت همسایگان عضو اتحادیه اروپایش برود تا به حل درگیری با متحدانش کمک کنند چرا که پیشتر این قانونگذاران علیه سیاست‌های مهاجرتی مرکل شدیدا اعتراض کرده بودند.

رهبری این حزب سوسیال مسیحی که هورست سیهوفر وزیر کشور آلمان است، به بازگرداندن مهاجران از مرز بایرن تهدید کرده است؛ اقدامی که می‌تواند به سقوط دولت ائتلافی مرکل شتاب دهد.

در نشست اخیر بروکسل، رهبران اروپایی بر سر تقسیم داوطلبانه مهاجران و ایجاد مراکز کنترل درون اتحادیه اروپا برای ارزیابی درخواست‌های پناهندگی توافق کردند. علاوه بر این، مرکل توافق‌هایی را با ۱۶ کشور اتحادیه اروپا  برای بازگرداندن گروهی از پناهجویان اعلام کرد و همچنین پیشنهاد تشکیل مراکز پذیرشی را داد تا سایرین وارد روند سریع‌تر پناهجویی شوند و این در واقع سخت‌تر شدن سیاست مهاجرتی درهای باز است که او سال ۲۰۱۵ معرفی کرد.

گرچه اکثر تحلیلگران انتظار دارند مرکل از این درگیری با اتحادیه سوسیال مسیحی جان سالم به در ببرد اما بعید است این آخرین تلاش حزب متحد مرکل برای دوری از صدراعظمی باشد که برای حامیان خودش بسیار میانه‌رو به حساب می‌آید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.