محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی امروز با چالش‌های زیادی مواجه است که شاید یکی از مهمترین آنها آسیب دیدن اعتماد عمومی است.

وی با بیان اینکه اگر ذهنیت عمومی درباره شهرداری یا دادگستری و سیستم قضایی کشور، این باشد که محیطی ناسالم و آلوده است، رفتار شهروندان نیز بر اساس همان شکل می‌گیرد. یعنی افراد برای پیش بردن کار خود و انجام خواسته‌های قانون یا حتی غیرقانونی خود به راحتی مسیر رشوه را در پیش می‌گیرند و طبیعی است که این موجب گسترش فساد می‌شود اما اگر ذهنیت سالم داشته باشند محیط اجازه طرح خواسته‌های غیرقانونی را نمی‌دهد و در واقع ریشه و قدرت اصلی دستگاه‌های عمومی و حاکمیت در ذهنیت جامعه قرار دارد و اگر این ذهنیت متزلزل شود اقتدار نظام مورد آسیب قرار می‌گیرد.

هاشمی با بیان اینکه فصل مشترک قوه قضاییه با مدیریت شهری در کمیسیون ماده ۱۰۰ و همچنین دعاوی مربوطه در دیوان عدالت اداری است،‌ گفت: نظارت بر عملکرد شهرداری و رسیدگی به پرونده‌های تخلفات مدیریت شهری توسط سازمان بازرسی انجام می‌گیرد که امیدواریم تعامل مناسب‌تری بین دستگاه قضایی و مدیریت شهری در این حوزه برقرار شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه همه مسئولان باید در شرایط حساس فعلی، کاهش نارضایتی عمومی، صرفه جویی و کاهش هزینه‌های تشریفاتی و غیرضرور را در سرلوحه کار خود قرار داده و برای مقابله با بحران اجتماعی برنامه ریزی کنند، گفت: در چندروز گذشته شاهد انتصاب در سازمان بازرسی شهرداری بودیم که جا دارد از زحمات شیرازی رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران تشکر کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.