وظیفه در گفت و گو با ایسنا افزود: دمای هوای تهران امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ تیرماه) در خنک ترین ساعت به ۲۸ درجه سانتیگراد می رسد. آسمان پایتخت طی این دو روز صاف پیش بینی می شود که فردا ۱۱ تیر ماه همراه با وزش باد نیز خواهد بود. آسمان تهران سه شنبه (۱۲ تیرماه)  نیز صاف همراه با وزش باد پیش بینی می شود و دمای هوا در گرمترین و خنک ترین زمان به ۳۹ و ۲۶ درجه سانتی گراد می رسد.

 

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه تصریح کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی طی سه روز آینده در بیشتر نقاط کشور جوی نسبتا پایدار پیش‌بینی‌می شود.

 

وی با بیان اینکه طی همین مدت در استان‌های شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می شود، اظهار کرد: وزش باد شدید در بعضی ساعات به ویژه در منطقه زابل همراه با گرد و خاک خواهد بود.

 

وظیفه با اشاره به اینکه طی سه روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و جنوب در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: وزش باد شدید در این مناطق سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

 

وی در پایان اظهار کرد: طی دو روز آینده در برخی ساعات بعد ازظهر در ارتفاعات شرق هرمزگان افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.