محرم اینجه، رقیب اصلی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در انتخابات اخیر پس از شکست در این انتخابات در گفت‌وگو با حریت گفت: می‌خواهم در انتخابات بعدی رای از هر دو نفر یک نفر را به دست آورم. در این دور از انتخابات از هر سه نفر یکی به من رای داده است. ۱۵ میلیون رای کم نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در میتینگ‌های انتخاباتی جمعیت بیشتری حتی بالاتر از ۱۶ میلیون حضور داشتند اما چرا آرا شما ۱۵ میلیون بود، گفت: ممکن است در کمپین‌های انتخاباتی کسانی حضور داشتند که واجد شرایط نبودند و یا مردد که برای شنیدن سخنان آمده بودند.

اینجه در پاسخ به اینکه آیا نتایج انتخابات به معنای شکست است، گفت: اگرچه از نتیجه انتخابات ناراحت شدم اما به زندگی خود ادامه می‌دهم. من فکر می‌کردم که دیگر احزاب اپوزیسیون بتوانند آرا بیشتری به دست آورند و انتخابات به دور دوم کشانده شود اما اینگونه نشد.

وی درباره علت سکوتش بعد از اعلام نتایج انتخابات علی رغم اعتراض حامیانش گفت: من منتظر نتیجه انتخابات بودم و هیچ وقت کنار نکشیدم.

او ادامه داد: مهمترین اشتباهات من در این دور از انتخابات این بود که دیر وارد کارزار انتخاباتی شدم. در طول ۵۰ روز توانستم فقط همین کارها را انجام دهم. اگر ۱۰۰ روز مهلت داشتم کارهای بیشتری می‌توانستم انجام دهم. به طور مثال در کمپین انتخاباتی خود نتوانستم به ۱۳ شهر بروم.

اینجه درباره اختلاف نظرش با کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه گفت: قلیچداراوغلو تنها اعلام کرد اگر من در این شرایط بودم تبریک نمی‌گفتم اما من براساس اعتقادم به دموکراسی به اردوغان تبریک گفتم.

وی در ادامه اظهاراتش افزود: در دوران کمپین‌های انتخاباتی اردوغان با تمام امکانات دولت رقابت کرد اما من این امکانات را نداشتم.

این عضو ارشد بزرگترین حزب اپوزیسیون ترکیه در پاسخ به اینکه برخی بر این باورند مهندسی انتخاباتی انجام گرفته است، با رد این فرضیه گفت: زمانی که وارد این انتخابات شدم فکر می‌کردم در انتخابات پیروز می‌شوم. هیچگونه بده بستانی انجام ندادم.

او در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر تشکیل حزب جدید پس از اختلاف نظرهای به وجود آمده با کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه گفت: تشکیل حزب جدید مطرح نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.