سردار قاسم رضایی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین گزارش تهیه شده در خصوص درگیری چند روز پیش در مرز کشور آذربایجان اظهار کرد: در گزارش اخیر تصریح شده که درگیری انجام شده در عمق خاک کشور آذربایجان بوده و هیچ ارتباطی با صفر مرزی و نیروهای مرزبانی کشورمان نداشته است.

 

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: علاوه بر این در گزارش اخیر آمده است که درگیری رخ داده بین نیروهای مرزبانی آذربایجان و قاچاقچیانی از اتباع این کشور بوده است.

 

به گزارش تسنیم، اول تیرماه امسال خبرگزاری آناتولی گزارش داده بود یکی از نیروهای مرزی جمهوری آذربایجان در درگیری مسلحانه با گروهی که قصد ورود غیرقانونی به خاک این کشور را داشته اند زخمی شده و اعلام کرده بود این افراد از مرز ایران قصد ورود به خاک جمهوری آذربایجان را داشته اند که البته در این گزارش هیچ اشاره ای به هویت افرادی که قصد ورود غیرقانونی به این کشور را داشته اند نشده بود.

 

روز گذشته نیز عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار تلویزیون آذربایجان درباره پیگیری درگیری‌های اخیر در مرز ایران و آذربایجان، با اشاره به دستور بررسی این ماجرا اعلام کرده بود: در مرز با آذربایجان واقعا مشکلی نداریم. هر دو ملت در تامین امنیت تلاش می‌کنند، البته ممکن است برخی حوادث در مرزها رخ دهد. درگیری اخیر از داخل آذربایجان بوده و ما تیمی را مشخص کردیم که موضوع را دقیق بررسی کند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.