ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوال درباره اظهارات چند روز پیش اکبر ترکان در خصوص کم کاری بانک مرکزی در تک نرخی کردن ارز و برخی انتقادهای دیگر گفت: اظهارات ایشان را خواندم و اگر درست نقل شده باشد موجب تعجب بنده شد. در این صورت به ایشان می‌گویم  آقای ترکان شما چرا؟

ولی الله سیف افزود: هر کس نداند، آقای مهندس ترکان به خوبی در جریان دیدگاه های کارشناسی بانک مرکزی و بنده هستند و از تصمیم گیری ها و مباحث مطرح شده در جلسات ستاد اقتصادی دولت و هیات وزیران آگاهی دارند، بنابراین شنیدن برخی مواضع ایشان، دستکم برای اینجانب مایه تعجب است.

وی ادامه داد: تصمیم گیری در مورد سیاست های ارزی به دلیل حساسیت های مختلف و ملاحظات متعدد دارای پیچیدگی های فراوانی است و مجموعه دولت و بانک مرکزی باید با لحاظ کردن همه این ملاحظات به جمع بندی برسند.

یادآور می شود، چند روز پیش اکبر ترکان  بانک مرکزی را مقصر نابسامانی ارزی دانست و اعلام کرد ارزان نگه‌داشتن ارز ممکن نیست.

مشاور رییس جمهور ارزان نگه داشتن نرخ ارز با فشار سیاسی را غیرممکن دانست و با بیان "تاخیر بانک مرکزی در تک نرخی کردن ارز عامل نوسانات ارزی است" گفته بود: دارایی بانک ها موهوم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.