این رقم بر اساس معادلات صورت گرفته معادل ۵ میلیون بشکه در ماه است و نشان می دهد توکیو وابستگی زیادی به تامین نفت ایران دارد.

در این گزارش آمده است برخلاف اینکه گفته می شود پالایشگاه های ژاپن بسرعت در حال خرید نفت از آمریکا به جای ایران هستند، این موضوع در حد گسترده ای نیست.

این رسانه می افزاید که اگرچه بخشی از خریدها صورت گرفته است اما فقط یکی از پالایشگاه های ژاپن به طور دقیق اعلام کرده است که می خواهد از آمریکا نفت خریداری کند.

گزارش حاکی است که دولت ژاپن به رهبری &#۳۹;شینزو‌ آبه&#۳۹; نخست وزیر این کشور ملاحظاتی در ارتباط با دولت &#۳۹;دونالد ترامپ&#۳۹; رییس جمهوری آمریکا دارد و اکنون هم دو طرف درگیر مناقشات تجاری شده اند و رایزنی ها درباره خریدهای نفتی میان آنها در جریان است.

&#۳۹;جی ایکس تی جی&#۳۹; بزرگترین پالایشگر نفتی ژاپن است که قراردادی برای خرید نفت از آمریکا امضا کرده است که علت آن نیز ارزان بودن نفت آن کشور نسبت به خاورمیانه است این شرکت ۴ میلیون بشکه نفت خریداری شده از ماه جاری میلادی تا سپتامبر را وارد کشور خواهد شد.

تارنمای ژاپن تودی می نویسد اما نباید فراموش کرد که این مقدار بسیار ناچیزی است و نمی تواند کفاف نیازهای ژاپن را بدهد و در مقایسه با ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت وارداتی روزانه ژاپن در سال ۲۰۱۷ میلادی از ایران بسیار کم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.