سردار مهدی معصوم بیگی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان اظهار داشت: اقدامات فنی و اطلاعاتی درباره کودک‌آزاری در خمینی‌شهر در حال انجام است.

وی ابراز داشت: در این ارتباط تنها یک شاهد عینی وجود دارد که وی نیز قادر به مشاهده دقیق از چهره متهم نشده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به چهره نگاری از متهم این کودک‌آزاری ابراز داشت: در این ارتباط از افراد زیادی با چهره مشابه تحقیق شد و در حال حاضر نیز مظنونین قابل توجهی در اختیار پلیس هستند و کار تعقیب در حال انجام است.

کودک تبعه افغانستان قادر به بیان چهره متهم نیست

وی با بیان اینکه این کودک تبعه افغانستان قادر به بیان چهره متهم نیست، تصریح کرد: از سویی ملاحظات خاصی در این زمینه وجود دارد تا ذهن و روان کودک درگیر این موضوع نشود.

معصوم بیگی با تاکید بر اینکه توانمندی شناسایی متهم در پلیس اصفهان وجود دارد و امیدواریم به زودی شاهد خبرهای خوب در این ارتباط باشیم، ابراز داشت: این نکته نیز قابل ذکر است که اطلاع رسانی باید صحیح و در جای مناسب انجام شود بدین معنا که همیشه اطلاع رسانی به قربانی جرم کمک نمی‌کند.

وی اضافه کرد: زمانی که یک پرونده مفتوح است اطلاع‌رسانی در آن زمینه جرم است چراکه امکان از میان رفتن سرنخ‌های جرم نیز وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ابراز داشت: در این ارتباط نیز مصاحبه به قربانی جرم کمک نکرد بلکه موجب هوشیاری مجرم و مراقبت ویژه خود شد به نوعی که شرایط عادی که امکان شناسایی متهم به راحتی برای پلیس وجود داشت از میان رفت.

وی با بیان اینکه پلیس در این زمینه حساسیت بسیار دارد به نوعی که از همان ساعت نخست شور عملیاتی تشکیل شد، گفت: به شخصه هر روز گزارش کارآگاهان را در این زمینه دریافت می‌کنم، ما تا این لحظه موفق به کشف فرد متهم نبودیم اما تمام سازوکار خود را در این راستا به خدمت گرفتیم.

برداشت های اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی بیشترین فراوانی را دارد

معصوم بیگی در ادامه گفت: برداشت های اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی بیشترین فراوانی را دارد و به همراه هتک حیثیت و نشر اکاذیب سه رتبه اول جرائم فضای مجازی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: عمده این جرائم ناشی از ناآگاهی و نداشتن سواد فضای مجازی است که خود فرد فرصت را در اختیار مجرم قرار می دهد تمامی جرائم ناشی از همکاری قربانی یا عدم اطلاع از فضای مجازی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه برداشت‌های اینترنتی از حساب بانکی میسر نمی‌شود مگر اینکه فرد فریب بخورد و به نوعی با مجرم همکاری کند، بیان داشت: انتشار فیلم های خانوادگی و هتک حیثیت میسر نمی‌شود مگر اینکه خود با عدم دقت و یا اعتماد به فردی آن را زمانی در اختیار دیگران قرار داده باشد.

وی با هشدار در ارتباط با اینکه مهاجرت جرم به فضای مجازی با شیب تند در حال انجام است و تهدیدی جدی محسوب می‌شود، ابراز داشت: در سه ماهه اخیر رصد سایت های مجرمانه عمومی ۲۵ درصد رشد داشته است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه بازدید نظارتی و تخصصی از واحدهای صنفی اینترنتی در راستای کاهش این نوع جرائم در حال انجام است، تاکید کرد: در این راستا گرداننده سایت تقلبی که اعلام صدور ویزا برای کشورهای اروپایی داشت در دام پلیس افتاد.

وی با بیان اینکه به دلیل نوظهور بودن فضا، مجرمان انواع شگردها را استفاده می‌کنند به دستگیری باندی که با شگرد کلاهبرداری از افراد سالمند فعالیت می کردند اشاره کرد و گفت: این افراد در کنار خودپردازها با خیرخواهی فریبانه و قصد کمک به افراد پیر کارت، شماره حساب و رمز آن را دریافت می‌کردند.

جانباختگان ناشی از تصادف موتورسیکلت در اصفهان رتبه اول کشوری را دارد

وی با بیان اینکه جانباختگان ناشی از تصادف موتور سیکلت اصفهان همچنان رتبه اول کشوری را دارد، گفت: میانگین جانباختگان ناشی از تصادف موتورسیکلت در کشور ۳۵ درصد است در حالیکه در اصفهان ۵۵ درصد را شکل می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه لازم است فرهنگ ترافیک را افزایش دهیم و بر این اساس فعالیت ویژه‌ای را امسال آغاز و در بخشی از میادین شهری موتورسواران در زمینه فرهنگ ترافیک آموزش می بینند، تصریح کرد: در پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید همه نهادهای استان تلاش کنند که با همکاری نیروی انتظامی این روند اصلاح شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: در دو ماهه اول سال کاهش جانباختگان ناشی از تصادف درون شهری بر اساس اعلام پزشکی قانونی ۲۰ درصد کاهش داشته است اما در حوزه جرحی با افزایش حدود ۳۰ درصدی را شاهد بودیم.

بیشتر موارد تصادف ناشی از خستگی مفرط است

معصوم بیگی با بیان اینکه بر این اساس طرح تابستانی پلیس راه تقویت پلیس به منظور کاهش جانباختگان انجام شده است، تاکید کرد: بیشتر موارد تصادف در این ارتباط در اثر واژگونی و ناشی از خستگی مفرط است که خود از عدم رعایت قانون دو ساعت استراحت در میان رانندگی نشات می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این ارتباط در روزهای گذشته در یک تصادف چهار نفر از یک خودرو جان باختند که پس از بررسی مشخص شد به دلیل عدم رعایت قوانین انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ارتباط با فعالیت پلیس در راستای مبارزه با ابرآسیب مواد مخدر اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد از زندانیان، موارد زیادی از طلاق و قتل ناشی از ابرآسیب مواد مخدر است و بر این اساس در اولویت‌های نیروی انتظامی استان قرار گرفته است.

در سه ماهه نخست سال جاری ۱۱ تن مواد مخدر کشف شده است

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری حدود ۱۱ تن مواد مخدر کشف شده است که نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد افزایش کشف داشتیم، تاکید کرد: ۶۷ درصد حجم کشفیات در این ارتباط از نوع تریاک است و بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر نیز در این بخش دستگیر شدند.

معصوم بیگی با بیان اینکه سه درصد دستگیر شدگان اتباع خارجی و دو و نیم درصد بانوان هستند، بیان داشت: روز سه شنبه ۴۰ تن مواد مخدر کشف شده امحاء می شود.

وی با اشاره به استفاده از دستگاه‌های ایکس ری در راستای کشف مواد مخدر، گفت: همچنین با استفاده از کوادکوپتر رصد باندهای فعال در فضای بیابانی و کوه ها دنبال می شود که در زمینه کشف مواد مخدر بسیار موثر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.