سید اصغر مطهری دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش باد و نیز خشک بودن علوفه منطقه سبب گسترش وسعت آتش به محدوده آلمه در پارک ملی گلستان شده و آتش همچنان در حال پیشروی است. 
وی افزود: آتش از حاشیه جاده آغاز شده بود و اکنون به علت وزش باد به منطق دور دست و سخت گذر گسترش یافته است.
وی از نیروهای مردمی خواست در مهار این آتش سوزی نیروهای اطفای حریق را کمک کنند. 
مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه برقراری ارتباط با عوامل و محیط بانان در منطقه میسر نشده است گفت: هنوز اطلاعات دقیقی از وسعت آتش سوزی در دست نیست اما وسعت بسیار زیاد است.
ارک ملی گلستان که دارای چهار پاسگاه سرمحیط بانی و ۹ پاسگاه محیط بانی است، منطقه حفاظت شده‌ ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است.
این منطقه قدیمی‌ ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم‌ نظیر برای حیات ‌وحش است که 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه ‌های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومتر مربع گستره خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره ‌گاه زیست ‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ‌است. 
پارک ملی گلستان بدون تردید ارزشمندترین منطقه ایران چه از لحاظ کمیت و چه از نظر تنوع زیست جانوری و گیاهی است.
تنوع زیستی این پارک حتی فراتر از برخی کشورهای اروپایی است که صدها برابر این پارک وسعت دارند. 
پارک ملی گلستان از بهترین زیستگاه ‌های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه‌ ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است و به ویژه به خاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است. 
گلستان در سال 1354 نخستین پارک ملی ایران شد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از 50 ذخیره‌ گاه زیست ‌محیطی کره زمین به ثبت رسیده ‌است. 
بیشتر گستره پارک در استان گلستان، حدود ۳۴ درصد آن در استان خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار دارد.
 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.