علی لاریجانی در نطق آغاز جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: مجلس امروز جلسه غیرعلنی را با وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان برنامه در خصوص شرایط اقتصادی داشت. در این جلسه نکات مثبتی از سوی کمیسیون‌ها و نمایندگان و مرکز پژوهش‌ها مطرح شد و به نتایجی در این زمینه رسیدیم.

وی در ادامه بیان کرد: دولت مکلف شد در زمان کوتاهی این نکات را اجرایی کند، برخی از این موارد در قانون برنامه و بودجه مصوب شده و دولت هنوز آن را انجام نداده است، این تعلل دولت است که باید هر چه سریعتر این موارد را انجام دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اجرایی شدن این نکات به حفظ آرامش و ثبات اقتصادی کشور کمک می‌کند. برخی از امور نیز برای اولویت‌بندی نیازهای کشور لازم است که در این زمینه نیز در جلسه صحبت‌هایی مطرح و دولت مکلف شد که این موارد را انجام دهد. گاها برای کالاهای اساسی و نیازهای اولیه ارز ۴۲۰۰ تومانی باید داده شود و مابقی نیز باید از بازار متشکل ارزی استفاده شود. دولت در این زمینه باید با سرعت بیشتری امور را پیش ببرد. در این زمینه نیز در جلسه غیرعلنی بحث‌های لازم صورت گرفت که ان‌شاءالله پیگیری خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.