وزیر جهاد کشاورزی،شکل گیری زنجیره تولید با هدف تامین اشتراک منافع همه حلقه های این زنجیره را از رسالت های صندوق های توسعه بخش کشاورزی اعلام و تاکید کرد:صندوق ها باید،شکل گیری زنجیره تولید با خدمات و فعالیت های پیش، حین و پس از تولید را با جدیت دنبال نمایند.

محمود حجتی در جمع مدیران ملی،استانی و تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با بیان این که صندوق های توسعه، از ابزارهای مهم و اثربخش در توسعه بخش کشاورزی هستند،اظهار داشت:این صندوق ها با برخورداری از ساختار تشکیلاتی مردمی و منعطف، قابلیت نقش آفرینی بیشتری را در مقایسه با ابزارهای دولتی نظیر بانک ها دارند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد:صندوق ها باید استراتژی و اولویت فعالیت های خود را با هدف انتخاب فعالیتی با بیشترین اثربخشی در توسعه بخش کشاورزی اتخاذ و انتخاب نمایند.

حجتی گفت:صندوق ها باید همزمان با انجام کارهای جاری، به طور مستمر به فعالیت های جدید و فرصت ساز برای کشاورزی بپردازند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که صندوق ها باید اعتبارات و امکانات در اختیار را در انجام و ایجاد فضاهای جدید مصروف نمایند،تاکید کرد:تهیه، تامین و واردات نهاده های ضروری برای تولید از جمله فعالیت های اثربخش در توسعه کشاورزی است و صندوق ها باید سهم بیشتری از این فعالیت ها را به خودشان اختصاص دهند.

وی کمک به شکل گیری زنجیره تولید با هدف تامین اشتراک منافع همه حلقه های این زنجیره را از رسالت های صندوق ها برشمرد و افزود:صندوق ها باید،شکل گیری زنجیره تولید با خدمات و فعالیت های پیش، حین و پس از تولید را با جدیت دنبال نمایند.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد:صندوق ها باید به فعالیت ها و اموری بپردازند که دیگران یا تمایل به انجام آن ندارند و یا نمی توانند انجام بدهند. وی ادامه داد:این امور بیشترین تاثیر را در توسعه کشاورزی، افزایش درآمد کشاورزان و پایداری تولید دارد.

در این نشست،نمایندگان ملی،استانی و تخصصی صندوق های توسعه بخش کشاورزی،مسایل حوزه کاری خود را مطرح و رهنمودها و دستورات لازم توسط وزیر جهاد کشاورزی ارائه و ابلاغ شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.