محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه غیرعلنی امروز مجلس با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی وضعیت اقتصادی، گفت: در این جلسه نمایندگان انتقادات جدی را به برنامه‌های اقتصادی دولت و نحوه توزیع ارز مطرح کردند چون مدیریت بازار باعث دو برابر شدن قیمت ارز شده است. همچنین نمایندگان مطرح کردند که ارز دولتی به شرکت‌ها داده می‌شود اما بعد از آن نظارتی بر قیمت‌گذاری اجناس وجود ندارد که این خود عامل گرانی شده است.

نماینده تهران با بیان اینکه «نمایندگان از توضیحات نوبخت و شریعتمداری قانع نشدند» افزود: توضیحات ارائه شده صحبت‌های تکراری گذشته بود و فقط کلی‌گویی مطرح شد، آقای نوبخت تنها به صورت کلی عنوان کرد که دولت برای شرایط فعلی اقتصادی چند طرح را دارد اما به صورت جزئی آن را بیان نکرد، علیرغم اینکه نمایندگان بارها از او خواستند که جزئیات طرح و اقدامات دولت برای بهبود وضعیت فعلی را عنوان کند.

بادامچی با تاکید بر اینکه «صحبت‌های ارائه شده به هیچ وجه قابل قبول و قانع‌کننده نبود» گفت: این صحبت‌ها تنها نشان می‌دهد که متاسفانه دولت آمادگی لازم برای شرایط فعلی را ندارد و در دولت استراتژی برای این وضعیت تعریف نشده است.

این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد: در پایان جلسه، رییس مجلس به صورت قاطع از دولتمردان خواست که قانون را اجرا کنند حتی به آنها اولتیماتوم داد که اگر قانون اجرا نشود، مجلس برخوردهای لازم را انجام خواهد داد.

وی در پایان گفت: یکی از نگرانی‌ها از وضعیت صندوق‌های بازنشستگی است که مجلس برای آن قانون وضع کرده است. حرف ما این بود که اگر دولت قانون را اجرا نکند شش ماه یا یک سال دیگر مجددا اعتراضات آغاز می‌شود به همین دلیل رییس مجلس بر لزوم اجرای قانون تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.