روزنامه "هاندلزسایتونگ" سوئیس از خروج گره صنعتی اتونوم سوئیس از ایران خبر داد.

این اقدام این گروه صنعتی مهم در سوئیس در حالی رخ می دهد که حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان روز گذشته به سوئیس سفر کرده است.

به نوشته این روزنامه سوئیسی رئیس جمهور کشورمان در سوئیس تلاش می کند توافق هسته ای با ایران را نجات دهد. آمریکا برجام را لغو کرده و به همین دلیل شرکت های غربی از ترس تحریم های آمریکا از سرمایه گذاری در ایران رویگردان می شوند.

این مسئله حالا برای شرکت اتونوم سوئیس اتفاق افتاده است. این شرکت تحویل دهنده خودرو یکی از برگترین شرکت های سوئیسی است که بعد از انعقاد توافق هسته ای ایران فعالیت های تجاری خود با تهران را گسترش داده و سال گذشته میلادی تفاهمنامه تجاری خود را با ایران در زمینه تولید تجهیزات و صنعت خودرو منعقد کرد. حالا این شرکت با توجه به تهدیدهای آمریکا فعالیت های خود در ایران را خاتمه می دهد.

اوتونوم یکی از بزرگترین شرکت های سوئیسی است که قرار بود تولیدات آن در یکی از کارخانه های مربوط به پژو در ایران انجام شود.

اوتونوم برای توجیه این کار خود به عقب نشینی شرکت های فرانسوی پژو از ایران استناد می کند. تولید کنندگان پژو و سیتروئن هم مناسبات گسترده خود در ایران را به حال تعلیق درآورده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.