علی ملاشاهی  اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضع هوای سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد طوفان و گردو خاک همراه با غبار تا روز پنج شنبه در استان ادامه داشته باشد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: امروز حداکثر سرعت طوفان در منطقه سیستان واقع در شمال استان به ۱۰۴ کیلومتر و در زهک به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید و وزش باد شدید و گرد و خاک دید افقی را در شهرستان زابل به ۱۲۰۰ متر و زهک را به کمتر از ۵۰ متر کاهش داده است.

وی افزود: در ۱۲ ساعت گذشته حداکثر غلظت گرد و غبار در زابل ۱۹۲۲ و در زاهدان به ۲۰۰۰ میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده است.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وزش باد طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه بیشتر می‌شود تصریح کرد: در نقاط مستعد توفان و گرد و خاک و در جاده‌های مواصلاتی این نواحی طوفان شن پیش بینی می‌شود.

ملاشاهی بیان کرد: در سایر نقاط استان افزایش غبار و کاهش دید باد و گرد و خاک با شدت کمتر پیش بینی می‌شود همچنین طی سه روز آینده در ارتفاعات جنوب استان شرایط برای رشد ابر مهیا است.

وی با اشاره به کاهش دید شدید در جاده‌های مواصلاتی از رانندگان خواست از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بهتر است تا مساعد شدن هوا کودکان و سالمندان از تردد در فضای باز خودداری کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.