صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوع خود،‌ با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی،‌ اظهار داشت:‌ با اشاره به دستور کار امروز سه شنبه(۱۳ تیرماه) کمیسیون عمران مجلس، گفت: نشست امروز با با محوریت بررسی گزارش پیگیری‌ها و بررسی‌های حادثه پلاسکو برگزار شد.

وی افزود:‌ در این نشست گزارشی از سوی استاندار تهران درباره تجهیزات در هنگام بحران ارائه کرد که ضمن آن اعضا تاکید کردند که به هر حال در مواقع بحرانی مشکل تجهیزات همواره وجود دارد که باید به هر حال این نقص برطرف شود.

سخنگوی کمیسیون عمران ادامه داد:‌در ادامه هم سوالات و  ابهامات نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن مطرح شد که در این رابطه عده‌ای قانع شدند اما تعدادی دیگر از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند.

بدری در ادامه اعلام کرد که از عید فطر امسال عملیات ساخت ساختمان پلاسکو آغاز شده است که متاسفانه پس از ۱۷ ماه انتظار این عملیات آغاز شده است.

وی با اعلام اینکه مقرر شده این بازسازی و ساخت ساختمان پلاسکو توسط سازمان بنیاد مستضعفان، طی دو سال آینده این سازه به سرانجام رسیده و بهره‌برداری شود.

بدری با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی تاکنون مانع این بازسازی می‌شود،‌ گفت:‌ علت این ممانعت نزدیکی با آثار تاریخی بود که پس از پیگیری‌های صورت گرفته و هماهنگی استاندار تهران این مسئله رفع  و عملیات آغاز شده است.

وی در خاتمه با اعلام اینکه ساختمان پلاسکوی جدید با ۱۵ طبقه روی زمین و ۵ طبقه زیرزمین ساخته خواهد شد، گفت:‌ بیمه بیکاری برخی کارگرانی که در این سازه مشغول فعالیت بودند، قطع شده است که در این نشست مقرر شد استاندار تهران این مسئله را پیگیری کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.