وی در صفحه توییتر خود نوشت: گفت و گوهای خوبی با کره شمالی داریم که به پیش می رود. این کشور ظرف هشت ماه، آزمایش هسته ای و پرتاب موشک نداشته است. همه آسیا، هیجان زده است. فقط حزب مخالف (دمکرات ها) که اخبار جعلی را در بر می گیرد، معترض می باشد. اگر به خاطر من نبود، شاید الان با کره شمالی در حال جنگ بودیم.

این توییت در حالی منتشر شد که قرار است «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه پیش رو راهی کره شمالی شود. هر چند ترامپ به طور اغراق آمیز گفته است که مناقشه هسته ای بین دو دشمن دیرینه (آمریکا - کره شمالی) از میان برداشته شده، اما پمپئو مامور است تا در جریان این سفر، به توافق هسته ای میان دو طرف با تعیین جزئیات مربوط به آن، واقعیت بخشد.

در همین حال، گزارش هایی منتشر شده مبنی بر اینکه کره شمالی به تعهد وعده داده شده اش در زمینه خلع سلاح هسته ای پایبند نبوده است.

روزنامه واشنگتن پست روز یکشنبه از چهار مقام ناشناس آمریکایی نقل قول کرد، مقام هایی که در جریان یافته های اطلاعاتی در مورد تدارک (کره شمالی) برای فریب آمریکا قرار داشتند و حال آنکه شبکه خبری ان بی سی نیوز در گزارشی اعلام کرد که پیونگ یانگ تولید سوخت هسته ای اش را افزایش می دهد.

در همین حال، یک گروه نظارتی ماه گذشته با استناد به تصاویر ماهواره ای ادعا کرد که عملیات و فعالیت زیرساختی در سایت هسته ای اصلی کره شمالی ادامه دارد.

در این میان، گزارشی که روز دوشنبه در تارنمای آکسیوس منتشر شد، حاکی است که در صورت پیشرفت مثبت مذاکرات آمریکا و کره شمالی، ترامپ احتمالا «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را در ماه سپتامبر (شهریور - مهر) برای ادامه گفت و گوها به نیویورک دعوت می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.