تیم‌های ملی فوتبال سوئد و سوئیس در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی روسیه از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف هم رفتند که این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود سوئد به اتمام رسید.

در این بازی که در ورزشگاه سنت پترزبورگ برگزار شد، فورسبرگ در دقیقه ۶۶ برای سوئد گلزنی کرد. لانگ مدافع سوئیس هم در دقیقه ۹۳ با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شد. 

در نیمه اول هر دو تیم موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتند. مارکوس برگ در این نیمه سه بار این فرصت را داشت تا برای سوئد گلزنی کند. بهترین فرصت او در دقیقه ۲۹ روی واکنش خوب دروازه بان سوئیس از دست رفت. در دقیقه ۳۹ هم سوئیسی ها روی یک کار ترکیبی تا محوطه جریمه سوئد پیش رفتند ولی شوت ژمایلی با قدرت و سرعت زیاد از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.

نیمه دوم هم با بازی پایاپای هر دو تیم دنبال شد. با این حال این تیم سوئد بود که توسط فورسبورگ با یک شوت از راه دور به گل رسید.

سوئیس بعد از دریافت این گل چهره هجومی تری به خود گرفت و توپ های زیادی تا دروازه حریفش آورد ولی دفاع منسجم سوئد مانع دریافت گل تساوی شد. در دقیقه ۸۰، فورسبورگ که زننده تک گل بازی بود ضربه بازیکنان سوئد را از روی خط دروازه درآورد. در دقیقه ۹۱ هم ضربه سر مهاجم سوئیس توسط دروازه بان حریف دفع شد.

در دقیقه ۹۳ شرایط عجیبی بر بازی حاکم شد. بازیکنان سوئد صاحب یک ضد حمله و موقعیت تک به تک شدند که لانگ مدافع سوئیس روی مهاجم حریف مرتکب خطا شد. این مدافع از سوی داور اخراج و ابتدا یک ضربه پنالتی برای سوئد اعلام شد. با این حال بعد از بازبینی صحنه، داور پنالتی خود را پس گرفت و به سوئد یک ضربه کاشته نزدیک به خط محوطه جریمه سوئیس داد که این موقعیت راه به جایی نبرد و بازی با همان یک گل تمام شد.

جیانی اینفانتینو رئیس سوئیسی فیفا هم یکی از تماشاگران ویژه این مسابقه بود و از نزدیک شاهد حذف تیم ملی کشورش از جام جهانی بود.

سوئد با این پیروزی به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت و باید به مصاف برنده بازی انگلیس - کلمبیا برود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.