مشکلات خاموشی های غیر مترقبه نه تنها دامن مشترکان خانگی را گرفته بلکه موجب شده تا شرکت های بزرگی همچون اپراتور های تلفن های همراه نیز با دشواری‌هایی مواجه شوند. مهم‌ترین خواسته حال حاضر مشترکان تنها این است که اگر قرار است خاموشی های طولانی و متوالی داشته باشند، لااقل زمان خاموشی ها اطلاع رسانی شود. 

در این رابطه پیگیریهای ایسنا برای تماس با مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران ناموفق بود و مدیر روابط عمومی این سازمان با بیان این‌که مدیرعامل فعلا قصد صحبت کردن در این مورد را ندارد، اعلام کرد که درحال حاضر مدیر روابط عمومی سخنگوی این سازمان است و وظیفه پاسخگویی به رسانه‌ها را دارد.

خیرخواه - سخنگوی شرکت توزیع برق - در پاسخ به دلیل اعلام نشدن زمان خاموشی‌ها گفت که درحال حاضر در تهران خاموشی نداریم! و فقط مدیریت بار انجام می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد که پاسخگویی درباره دلایل اعلام نشدن زمان خاموشی‌ها در حیطه اختیارات مدیرعامل این شرکت نیست.

براساس اعلام سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق، باتوجه به این‌که ظرفیت توزیع برق در تهران محدود است، اگر مصرف برق یک مگاوات هم از این ظرفیت بالاتر برود، شرکت برق ناچار به خارج کردن مصرف مازاد از مدار خواهد بود. اما این موضوع اصلا به هیچ‌وجه قابل پیش‌بینی نیست و به شدت به دمای هوا و همراهی مشترکان برق بستگی دارد و اصلا اطلاعات از پیش‌تعیین شده‌ای وجود ندارد که بتوان آن را اطلاع‌رسانی کرد.

خیرخواه البته تاکید کرد باتوجه به این‌که نشست خبری معاون وزیر نیرو به تازگی برگزار شده و صحبت‌های وی در این مورد کامل بوده است، تا ۴۸ ساعت قصد اظهار نظر جدیدی وجود ندارد.

وی همچنین گفت که یکی دو روز به ما فرصت بدهید، ان‌شالله شرایط آب و هوایی کمک می‌کند و این موضوع حل می‌شود.

اما از سوی دیگر، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران مدیریت اطلاع رسانی به مشترکان را به لحاظ ساختار سازمانی بر عهده شرکت توزیع برق تهران دانست و افزود: به طور کلی سیاست وزارت نیرو این است که خاموشی برنامه ریزی شده‌ای در تهران نداشته باشیم، اما افزایش درجه حرارت و به تبع آن افزایش مصرف ممکن است در برخی مناطق خاموشی را به همراه داشته باشد.

به گفته غلامرضا خوش‌خلق، تمام خاموشی ها قابل پیش بینی نیست و تنها می توان برخی از خاموشی ها را قبل از وقوع متوجه شد، اما اگر مردم ۱۰ درصد صرفه جویی انجام دهند به طور کلی با مشکلی مواجه نمی شویم و تمام تلاش ما این است که مردم دچار مشکل نشوند اما تقاضا داریم که در امر مدیریت مصرف ما را همراهی کنند.

خاموشی های بی برنامه و ناگهانی چند روز اخیر تهران صبر مشترکان را لبریز کرده و در این شرایط  از مسوولان انتظار می رود که با پاسخگویی و شفاف سازی مشکلات موجود را کاهش دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.