خبرگزاری فرانسه گزارش داد، دادگاه عدالت کشوری در اکوادور اعلام کرد: قاضی "دانیلا کاماچوف" تصمیم گرفته حکم بازداشت پیشگیرانه علیه کوره‌آ صادر کند و به همین منظور پلیس اینترپل را نیز در جریان قرار داده است.

رافائل کوره‌آ از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ رئیس‌جمهور اکوادور و یکی از رهبران جنجالی آمریکای لاتین بود.

او هم اکنون در کشور بلژیک، زادگاه همسرش زندگی می‌کند اما در وطن خودش به اتهام دست داشتن در ربودن "فرناندو بالدا"، قانونگذار سابق مخالف دولت در سال ۲۰۱۲ در کلمبیا، تحت تحقیقات قضایی قرار گرفته است.

کوره‌آ در اظهاراتی بعد از آنکه با "لنین مورنو"، رئیس‌جمهور فعلی و هم‌پیمان سابقش در جهت کنترل حزب حاکم چپ‌گرای موسوم به "ائتلاف کشور" به نزاع پرداخت، انگیزه این پرونده را زیرسوال برد.

بالدا معتقد است که در زمان دولت کوره‌آ هدف اذیت و آزار قرار گرفته است.

ماه گذشته میلادی یک قاضی به کوره‌آ دستور داد تا هر دو هفته در دادگاه حاضر شود تا به این تحقیقات کمک کند.

اولین روز حضور او دوشنبه گذشته بود اما کوره‌آ در توئیتر اعلام کرد که خودش را به کنسولگری اکوادور در بروکسل معرفی کرده تا "به اقدام احتیاطی تحمیل شده" به خود به سبب "ارتباط نامشروع و غیرقانونی" با "به اصطلاح پرونده بالدا" پایبند باشد.

همچنین سه مامور اطلاعاتی پلیس نیز به دستور مقام‌های قضایی در ارتباط با این پرونده به همراه یک فرمانده سابق پلیس و یک مقام ارشد اطلاعاتی سابق دستگیر شده‌اند.

کوره‌آ در توئیتر نوشت، اطلاعی از جرم خود ندارد.

او گفت: نمی‌دانم آنها من را به چیزی و به چه کسی ارتباط داده‌اند. شاید آنها بتوانند یکسری شهادت‌های دروغ بگیرند اما هیچ چیز را هرگز ثابت نخواهند کرد چون درحقیقت چیزی وجود ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.