اسپوتنیک گزارش داد، کمیته اطلاعات سنا در گزارش خود اعلام کرد: ارزیابی جامعه اطلاعاتی یک محصول اطلاعاتی دقیق است. کمیته اطلاعات سنا با این ارزیابی‌های اطلاعاتی و دقیق مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه شخصا کمپین مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی آمریکا را تایید کرده، موافق است.

ارزیابی جامعه اطلاعاتی به رسانه‌های دولتی راشاتودی و اسپوتنیک به عنوان رسانه‌هایی که در این کمپین مداخله مشارکت داشته‌اند و به عنوان پلتفورمی برای پیام رسانی کرملین به مخاطبان روس و بین‌المللی عمل کرده‌اند، اشاره کرده است.

با این حال سنای آمریکا در این گزارش تاکید کرد که ارزیابی جامعه اطلاعاتی تنها خلاصه‌ای را از فعالیت‌های رسانه‌های دولتی روس در سال ۲۰۱۲ میلادی فراهم کرده و نتوانسته ارزیابی به روزی را از توانایی‌های رسانه‌های روس در سال ۲۰۱۶ میلادی فراهم کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سنای آمریکا در توضیح اینکه چطور این گزارش می‌تواند به مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی ارتباط داشته باشد، ناکام بوده و این یک نقص حساب می‌شود.

کمیته سنا همچنین بدون دسترسی به بخش اعظم داده‌های ارزیابی جامعه اطلاعاتی که باید به آنها تکیه کند به این نتیجه‌ها رسیده است.

کمیته اطلاعات سنا باید به آژانس‌هایی تکیه کند که اطلاعات حساس را به طور دقیق گزارش می‌دهند اما کمیته اطلاعات سنا ظاهرا تنها با پرسیدن از نویسندگان این گزارش مبنی بر اینکه آیا ارزیابی جامعه اطلاعاتی دقیق است یا خیر به این نتیجه رسیده‌اند که گزارش ارزیابی جامعه اطلاعاتی دقیق بوده است.

همانطور که جیمز کلاپر، مدیر سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا در مه ۲۰۱۷ به کنگره گفته بود، ارزیابی جامعه اطلاعاتی توسط عده‌ای تحلیلگر منتخب نوشته شده است. این تحلیلگران در حالی انتخاب شدند که باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و یکی از متحدان هیلاری کلینتون، نامزد شکست خورده انتخابات ۲۰۱۶ میلادی هفته‌های آخر ریاست جمهوری خود را سپری می‌کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.