وزارت خارجه چین خبر داد وزیر خارجه این کشور برای گفت‌وگو با همتایان ایرانی، روس، آلمانی، انگلیسی و فرانسوی به اتریش می‌رود.

 «لو کانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه (امروز) خبر داد «وانگ یی» وزیر خارجه این کشور روز جمعه برای نشست ایران و کشورهای ۱+۴ به وین می‌رود.

به نوشته جروزالم پست، وانگ یی با همتایان خود از انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و ایران در وین دیدار خواهند کرد تا درباره راه‌های ممکن برای حفظ برجام گفت‌وگو کنند.

بعد از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد از برجام خارج می‌شود، دیگر کشورهای باقی مانده ۱+۵ برای حفظ آن اعلام آمادگی کردند.

به گزارش فارس، این نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرای خارجه ایران و ۱+۴ و با حضور «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است. این نشست بنا به درخواست ایران برگزار می‌شود.

چهارم خرداد ماه، نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزرا و مدیران کل و بدون حضور آمریکا در وین برگزار و پس از آن نشست کارشناسی کمیسیون نیز در روز هفدهم خرداد در تهران برگزار شد.

وزیر خارجه ایران اخیرا درباره برگزاری این نشست گفته بود: «این نشست در دستور کار قرار دارد و در حال برنامه ریزی هستیم . احتمالا بعد از ارائه بسته راهکارهای عملی اروپا برای حفظ منافع برجام ، نشست با وزرای خارجه برگزار خواهد شد».

قرار است بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا به منظور حفظ حقوق مردم ایران در برجام ظرف روزهای آینده به ایران ارائه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.