عملکرد شفر در اولین فصل حضورش در استقلال هواداران این تیم را حسابی ذوق‌زده کرده است. هواداران این تیم که بعد از مدت‌ها با مربی آلمانی طعم آرامش را چشیده‌اند چشم‌انتظار آغاز فصل هستند تا در فصل جدید و با ادامه روند فصل گذشته برای حریف سنتی خود خط و نشان کشیده و بتوانند گوی سبقت را بعد از مدت‌ها از آنها بربایند. اما آیا انتظار آنها برآورده خواهد شد؟ شفر می‌تواند در فصل جدید همان عملکردش در فصل گذشته و حتی بهتر از آن را ارائه داده و استقلال را به مقام قهرمانی برساند؟ شاید تنها راهی که به وسیله آن بتوان تا حدودی جواب این سوال را پیدا کرد عملکرد مربی آلمانی در تیم‌های گذشته‌اش است. او در دومین فصل حضورش در تیم‌های قبلی‌اش چه عملکردی داشته است؟ از فصل اول بهتر بوده یا بدتر یا همان روند را ادامه داده و افت کرده است؟

کارلسروهه تیمی است که سال اول با شفر به بوندس‌لیگا راه پیدا کرد. سال دوم حضور در رده پانزدهم در لیگ هیجده تیمی شاید برای هر تیمی عملکرد بدی به حساب بیاید اما برای تیم تازه وارد و با شرایط کارلسروهه کارنامه خوبی محسوب می‌شود. این تیم ماندنش را در اولین فصل حضور قطعی کرد و بدون نیاز به حضور در پلی‌آف در بوندس‌لیگا ماند تا فصل‌های بعد نتایج بهتری هم بدست بیاورد.

بروسیا برلین یکی از تجارب ناموفق شفر در کارنامه‌اش بوده است. این مربی در اولین سال حضورش در این تیم نتایج خوبی نگرفت و در سال دوم نتایجش بدتر هم شد و تیمش رده سیزدهم را بدست آورد. او نه بازی از ده بازی آخر خود را باخت تا از تیمش اخراج شود.

الاهلی امارات بهترین عملکرد شفر در فصول دوم است. شفر مثل استقلال از اواسط فصل به آنها ملحق شد. آنها در آن فصل هفتم شدند اما در فصل بعد توانستند با شفر جام قهرمانی را بالای سر ببرند. تنها باری که شفر، در لیگ باشگاهی به قهرمانی رسید. العین امارات هم از اواسط فصل همکاری‌اش را با شفر آغاز کرد. العین در آن فصل ششم شد و فصل بعد به رتبه سوم دست پیدا کرد. صعودی که در فصل دوم، باعث محبوبیت بیشتر و مستحکم‌تر شدن جایگاه شفر شد. در باکو اما اوضاع فرق می‌کرد. تیم شفر فصل اول چهارم شد و فصل بعد ششم، تا این افت به خروج او از باشگاه منجر شود.

در کل بررسی کارنامه شفر نشان می‌دهد که او در هر تیمی که بوده در سال دوم روند فصل‌گذشته‌اش را ادامه داده است. اگر خوب بوده خوب، اگر بد بوده بد یا اگر متوسط بوده همان روند متوسط را ادامه داده است. این اتفاقی است که می‌تواند نشان دهد که امیدواری هواداران استقلال به فصل بعد خیلی هم بی‌مورد نیست و شروع خوب شفر، می‌تواند به سال دوم بهتری برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.