امیرحسین زمانی‌نیا که به همراه حسن روحانی، رئیس جمهوری و هیئتی بلندپایه از روز دوشنبه (۱۱ تیرماه) به سوئیس و اتریش سفر کرده است، در تشریح دستاوردهای این سفر در حوزه انرژی گفت: توافقنامه همکاری بین وزارت نفت جهموری اسلامی ایران و وزارت انرژی و توسعه پایدار اتریش در زمینه همکاری‌های نفتی، آموزشی و سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های جایگزین تمدید شد.

وی در ادامه به مذاکرات انجام شده برای تجارت نفت اشاره کرد و گفت: این مذاکرات از نشست اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین بین بیژن زنگنه، وزیر نفت و سهیل محمد المزروعی، رئیس دوره‌ای اوپک و وزیر صنعت و انرژی امارات آغاز شد و در اتریش نیز ادامه دارد.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت درباره مباحثی که درباره صادرات گاز از ایران به کشورهای اروپایی مطرح شده است، گفت: اتریش در نظر دارد از حاشیه خزر و از ایران به اروپا گاز صادر شود و صحبت‌هایی در این باره انجام شده و ایران نیز علاقه‌مند است.

زمانی‌نیا تصریح کرد: در کمیته مشترک انرژی درباره مسئله گاز و اتحادیه اروپا هم صحبت شده است، در مجموع افزون بر حوزه انرژی‌های جایگزین و افزایش بهره‌وری انرژی در ایران، درباه مسائل تجاری بخش نفت و گاز با مقام‌های اتریشی نیز مذاکره کردیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.